اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کنگان

نخستین جشنواره نمایشنامه‌خوانی استان بوشهر برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر گفت: نخستین جشنواره نمایشنامه‌خوانی کنگان در روزهای 17 تا 19 آبان در بندر کنگان برگزار می‌شود.

نخستین جشنواره نمایشنامه‌خوانی استان بوشهر برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمد مظفری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگان و با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر و انجمن هنرهای نمایشی شهر کنگان با حضور 14 گروه نمایشی از سراسر استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: از تعداد 40 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، هیئت بازخوان تعداد 14 اثر را پس از بررسی انتخاب و به جشنواره معرفی کرد که این آثار از شهرستان‌های کنگان، دیر، جم، گناوه، دشتی، بوشهر و تنگستان هستند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر بیان کرد: در بخش نمایشنامه‌نویسی نیز تعداد 30 اثر ارسال شده که در حال بررسی و معرفی برترین‌ها توسط هیئت داوران آقایان رضا طاهری، محمدکاظمی و ابوذر مختارزاده است.

این هنرمند بزر‌گ‌ترین دغدغه حوزه تئاتر را بعد از مسائل مالی نوشتن متون نمایشی فاخر دانست و افزود: متاسفانه به دلیل نبود نمایشنامه‌های قوی در استان و غافل شدن از تربیت نویسندگان جوان در این حوزه در حال حاضر با فقر شدید در تولید متون نمایشی روبه‌رو هستیم.

وی افزود: برای جبران این ضعف در سال جاری با برپائی جلسات تخصصی نمایشنامه‌خوانی و برگزاری دوره آموزش نمایشنامه‌نویسی اقداماتی را انجام داده‌ایم که برگزاری جشنواره نمایشنامه‌خوانی و نمایشنامه‌نویسی کنگان نیز در این راستا است.

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول