اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افزایش 28 درصدی صادرات از استان

81 کشور دنیا کالاهای تولیدی آذربایجان‌شرقی را مصرف می‌کنند

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی از افزایش 28 درصدی ارزش کالاهای صادراتی از گمرکات استان خبر داد و گفت: امسال 451 هزار تن کالا به ارزش 460 میلیون دلار به 81 کشور دنیا صادر شده است.

81 کشور دنیا کالاهای تولیدی آذربایجان‌شرقی را مصرف می‌کنند

ناصر نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: در هفت ماه سال‌جاری ارزش کالاهای صادراتی از گمرکات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 28 درصد افزایش یافت.

وی افزود: در این مدت بالغ بر 451 هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از 460 میلیون دلار از طریق گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.

نوروزی اضافه کرد: این میزان کالای صادره در مقام مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 13 درصد و از نظر ارزش دلاری 28 درصد رشد نشان می‌دهد؛ این در حالی است که بیشترین حجم کالای صادراتی از طریق گمرک تبریز انجام شده است.

مدیرکل گمرک تبریز عمده کالاهای صادراتی را میوه تازه، اشیای پلاستیکی، انواع کود، تراکتور، لوازم قطعات مربوطه و کالاهای صنعتی برشمرد که به بیش از 81 کشور صادر شده و عمدتاً به کشورهای ترکیه، عراق، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، یمن، اکراین و افغانستان بوده است.

328 هزار تن کالا از طریق گمرکات آذربایجان‌شرقی وارد کشور شد

ناظر گمرکات استان آذربایجان‌شرقی در خصوص میزان واردات کالا از گمرکات استان گفت: در هفت ماه سال‌جاری میزان کالای وارده از طریق گمرکات استان بالغ بر 328 هزار تن به ارزش بیش از 713 میلیون دلار بوده که این میزان کالای وارده نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 13 درصد و از لحاظ ارزش دلاری 9 درصد افزایش نشان می‌دهد.

نوروزی افزود: از میان گمرکات استان بیشترین میزان واردات کالا از طریق گمرک سهلان صورت گرفته است.

مدیر گمرک تبریز عمده اقلام وارده را چوب و اشیای چوبی، سیگار، ماشین‌آلات و فولاد، کاغذ و مقوا، ماشین‌آلات صنعتی، مواد اولیه کارخانجات و انواع نخ عنوان کرد و گفت: این اقلام از 54 کشور مختلف دنیا از جمله ترکیه، چین، آلمان، امارات، ایتالیا، ژاپن و بلاروس پس از انجام تشریفات گمرکی از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است.

درآمد گمرکات آذربایجان‌شرقی از 1343 میلیارد ریال گذشت

ناظر گمرکات استان آذربایجان‌شرقی میزان درآمد گمرکات استان را در مدت هفت ماه سال‌جاری بالغ بر 1343 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال 21 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول