اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گلپایگان خبر داد

برگزاری کنگره بزرگداشت آیت‌الله گلپایگانی (ره) در قم و گلپایگان

خبرگزاری فارس: امام جمعه گلپایگان گفت: به منظور بزرگداشت مقام شامخ مرجع عالیقدر عالم تشیع حضرت آیت‌الله العظمی گلپایگانی(ره) کنگره بزرگی در شهر قم و گلپایگان برگزار می‌شود.

برگزاری کنگره بزرگداشت آیت‌الله گلپایگانی (ره) در قم و گلپایگان

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گلپایگان بیان کرد: به منظور بزرگداشت مقام شامخ مرجع عالیقدر عالم تشیع حضرت آیت‌الله العظمی گلپایگانی(ره) در روز 18 آبان‌ماه کنگره بزرگی در شهر قم و در روز 19 آبان‌ماه در شهرستان گلپایگان با حضور مراجع تقلید، وزرا، مسئولان کشوری و لشکری برگزار می‌شود.

وی گفت: در شهرستان گلپایگان دو برنامه در روز 19 آبان‌ماه برگزار می‌شود که در روز جمعه 19 آبان‌ماه ساعت 8:30 تا ساعت 11:30 در تالار فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان کنگره با حضور شخصیت‌های ملی، کشوری، استانی، محققان، پژوهشگران و چهره‌های شاخصی همچون آیات اعظام سبحانی و مقتدایی برگزار می‌شود.

امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه به علت محدودیت‌های مکانی در این آیین صبح جمعه فقط از خواص دعوت به عمل آمده است، تصریح کرد: در شامگاه 19 آبان‌ماه و هم‌زمان با نماز مغرب و عشا در زادگاه حضرت آقا شهر گوگد آیین با شکوهی با حضور مشتاقان حضرت آقا برگزار می‌شود و سخنران این برنامه حضرت آیت‌الله طباطبایی، نماینده ولی فقیه در اصفهان خواهند بود.

* برگزاری جام مرجعیت

وی به برگزاری برنامه‌های جنبی دیگر که در حاشیه برگزاری کنگره حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی(ره) برگزار می‌شود اشاره کرد و افزود: به منظور بزرگداشت مقام رفیع حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی(ره) و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به منظور پیوند معنوی حضرت آیت الله گلپایگانی(ره) و حضرت امام خمینی(ره) دوچرخه‌سواران استانی از شهرستان گلپایگان تا شهرستان خمین و بالعکس را رکاب خواهند زد و این جام به نام «جام مرجعیت» نام‌گذاری شده است.

* شب شعر فقیه آگاه

اسماعیلی در ادامه به برگزاری شب شعری با نام «فقیه آگاه» اشاره کرد و گفت: به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان با حضور شعرای استان اصفهان محفل شعری در آستانه برگزاری کنگره حضرت آیت الله گلپایگانی (ره) برگزار شد.

وی یادآورشد: در شب شعر فقیه آگاه بیش از 20 اثر را شاعران در زمینه مقاله، شعر، خاطره از عصر زندگانی آیت‌الله العظمی گلپایگانی(ره)، سیره علمی، ویژگی‌ها، تفکرات، آرا و نظرات آیت‌الله العظمی گلپایگانی(ره)، دیدگاه‌ها، نظرات و فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی آیت‌الله العظمی گلپایگانی(ره)، سلوک عبادی، معنوی، اخلاقی و شخصتی آیت‌الله العظمی گلپایگانی(ره) و همچنین خدمات و آثار ماندگار آیت الله‌العظمی گلپایگانی(ره) ارائه کردند.

* توزیع لوح فشرده آثار حضرت آیت‌الله گلپایگانی(ره)

امام جمعه گلپایگان همچنین به برگزاری نمایشگاهی از آثار، تصاویر و دست‌نوشته‌های حضرت آیت الله گلپایگانی(ره) اشاره و بیان کرد: آثار وی در دو لوح فشرده جمع‌آوری شده و در روز برگزاری کنگره در اختیار مدعوین قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: برخی از آثار ارزشمند ایشان تجدید چاپ شده و به زودی در اختیار حوزه‌های علمیه و مراکز پژوهشی و علمی کشور قرار می‌گیرد.

اسماعیلی تاکید کرد: حضرت آیت‌الله گلپایگانی(ره) متعلق به قشر و یا گروه خاصی نیستند بلکه به همه جهان اسلام و تشیع تعلق دارند و امیدواریم با برنامه‌های پیش‌بینی شده دین خود را به آیت‌الله گلپایگانی(ره) ادا کنیم و رسالت خطیری که در قبال این اندیشمند بزرگ عالم اسلام داریم را به منصه ظهور برسانیم.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول