اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

حامد کرزی بار دیگر «خط دیورند» را مرز فرضی افغانستان خواند

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور افغانستان بار دیگر با تکرار مواضع قبلی خود در خصوص خط دیورند اظهارات مقامات آمریکایی و غربی را برای تغییر موضع افغانستان بی‌نتیجه دانست.

حامد کرزی بار دیگر «خط دیورند» را مرز فرضی افغانستان خواند

به گزارش فارس، در جلسه شورای وزیران افغانستان که به ریاست حامد کرزی برگزار شد، وی به صراحت خط دیورند را خطی فرضی خواند و یک بار دیگر بر مواضع قبلی دولت افغانستان در این خصوص تأکید کرد.

کرزی در این نشست تصریح کرد: اظهارات مقامات آمریکایی و موضع آنها در قبال مسئله دیورند هیچ خللی بر اعتقادات پیشین دولت افغانستان وارد نخواهد کرد.

کرزی خاطر نشان کرد که موضع رسمی دولت افغانستان در خصوص دیورند، از طریق اعلامیه‌ای که توسط وزارت امور خارجه افغانستان صادر شده، به خوبی توضیح داده شده و جای هیچ بحثی را باقی نگذاشته است.

مسئله دیورند و اظهارات اخیر مقامات آمریکایی این روزها تبدیل به بحث داغی شده و نگرانی‌های فزاینده‌ای را در بین دولت مردان و همچنین مردم افغانستان به وجود آورده است.

به نقل از «جمهور نیوز» با وجود این که آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی بر رسمی بودن این خط مرزی مهر تأیید گذاشته‌اند و وزرات خارجه پاکستان به شکل روشن و صریح موضع کشور خود را بر حقانیت مرز کنونی اعلام کرده است، اما افغانستان یک بار دیگر مانند دهه‌های گذشته، تمام این ادعاها را زیر سؤال برده است.

دولت افغانستان با واگذار کردن این موضوع به خواست و اراده مردم افغانستان پیشنهاد کرده تا برای بررسی و به نتیجه رسیدن آن، نشستی سراسری برگزار شود.

آنچه بدیهی به نظر می‌رسد این است که نظر مردم افغانستان از جمله سیاست‌مداران خارج از دولت و جوامع مدنی و غیر سیاسی این کشور در خصوص مسئله دیورند به جبهه‌گیری‌های دولت افغانستان نزدیک است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول