اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

22 درصد جامعه اختلالات روانی دارند

خبرگزاری فارس: مسئول واحد سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از راه‌اندازی مرکز مشاوره روانی در بیمارستان‏های عمومی شیراز خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات انجام شده افزون بر 22 درصد از جمعیت جامعه مبتلا به اختلالات روانی هستند.

22 درصد جامعه اختلالات روانی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مجتبی نقشواریان  اظهار داشت: در دنیایی که تمام اقدامات بهداشتی و درمانی در راستای حفظ جان بشر و برنامه‌ریزی با هدف سلامت انسان‏ها است، عده‏‏ای به علل مختلف برای رهایی از درد ناشی از مشکلات خود مرگ را تنها راه نجات انتخاب می‏کنند و پدیده شوم خودکشی را رقم می‏زنند که بار روانی چنین مرگی بر خانواده و جامعه بسیار سنگین بوده و قابل اندازه‌گیری نیز نیست.

وی اضافه کرد: بیماری‏های جسمی، اختلالات روانی به ویژه افسردگی اساسی، عوامل اجتماعی و مشکلات خانوادگی علل مهم اقدام به خودکشی هستند.

نقشواریان گفت: بر اساس مطالعات انجام شده افزون بر 22 درصد از جمعیت جامعه مبتلا به اختلالات روانی هستند که به دلیل برچسب اجتماعی از مراجعه به مراکز تک تخصصی روان‌پزشکی خودداری می‏کنند.

این مسئول ادامه داد: در همین راستا برای برچسب‌زدایی به عنوان یک اقدام پیشگیرانه از هفته بهداشت روان، با همکاری و همت مسئولان بیمارستان‏های عمومی، تیم مشاوره روانی شامل روان‌پزشک، روان‌شناس و مددکار فعالیت خود را در بیمارستان‏های شهید فقیهی، شهید رجایی، نمازی و قطب‌الدین شیراز شروع کرده‌اند.

وی بیان کرد: افراد در معرض خطر خودکشی و سایر آسیب‏های اجتماعی با تشخیص روان‌پزشک در این تیم مورد مشاوره قرار گرفته و در صورت نیاز به مراکز تخصصی و فوق تخصصی ارجاع داده می‌شوند.

نقشواریان تصریح کرد: کلینیک پیشگیری از خودکشی از شهریورماه 91 در سال‌روز جهانی پیشگیری از خودکشی در بیمارستان علی اصغر(ع) این شهر شروع به کار کرده و هر روزه خدمات مشاوره‏ای به مراجعان ارائه می‏شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، به منظور افزایش توانمندی روان‌شناسان شاغل در مراکز مشاوره روانی بیمارستان‏ها، کارگاه‏های آموزشی در زمینه پیشگیری از خودکشی در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول