اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای راهبردی برنامه خانواده پایدار خراسان‌رضوی:

واحد درسی همسرداری به دروس دانشگاهی اضافه می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر شورای راهبردی برنامه جامع خانواده پایدار خراسان‌رضوی گفت: واحد درسی با عنوان شکوه همسرداری در دروس دانشگاهی در کنار درس تنظیم خانواده اضافه می‌شود.

واحد درسی همسرداری به دروس دانشگاهی اضافه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، اسماعیل سقاب اصفهانی عصر امروز در نشست خبری طرح خانواده پایدار که در سالن شورا دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مقرر شده است که درس تنظیم خانواده که قبلا 16 ساعت ارائه می‌شده است، در حال حاضر 32 ساعت ارائه شود و در 16 ساعت دیگر آن به مباحث مربوط به روانشناسی ازدواج پرداخته شود.

وی با اشاره به فواید ارتباط بین دانشگاه و دانشجو تصریح کرد: اگر در نظام خانواده پایدار ارتباطات خوبی بین دانشگاه و دانشجو برقرار شود بخش عمده‌ای از مشکلات حل می‌شود.

دبیر شورای راهبردی برنامه جامع خانواده پایدار خراسان‌رضوی در ارتباط با موسسه همسرگزینی که در نهاد رهبری دانشگاه قرار است دائر شود، تاکید کرد: این گامی است که می‌تواند در به دست آمدن افق‌های در نظر گرفته شده برای برنامه خانواده پایدار بسیار موثر باشد.

سقاب ‌اصفهانی ایجاد دگرگونی در باورهای افراد را یکی از گام‌های اساسی در رسیدن به اهداف طرح خانواده پایدار عنوان کرد و ادامه داد: در این زمینه می‌توان از فرصت‌های موجود در جامعه استفاده کرد و جوانان را به سمت ازدواج و تشکیل خانواده سوق داد.

وی افزود: در این راستا در دانشگاه فردوسی مشهد 50 دوره آموزش‌های پایه‌ای ازدواج در مرکز مشاوره دانشگاه فردوسی برای افراد مجرد برگزار می‌شود.

دبیر شورای راهبردی برنامه جامع خانواده پایدار خراسان‌رضوی در ارتباط با مشکلاتی که جوانان در مورد ازدواج دارند، بیان کرد: باید حمایت‌های اجتماعی و اقتصادی از دانشجویان متاهل صورت بگیرد تا به نوعی مشوق افراد دیگر برای ازدواج باشد.

سقاب اصفهانی با بیان اینکه مرکز ارتباط دانشگاه با خانواده دانشگاه فردوسی مشهد می‌تواند ثمرات خوبی داشته باشد، تصریح کرد: ارتباط والدین با دانشگاه جزو نکاتی است که باید در اجرای برنامه خانواده پایدار مورد نظر قرار بگیرد.

وی در ارتباط با موسسات همسریابی که به صورت اینترنتی و یا حضوری فعالیت می‌کنند، گفت: این موسسات در کشور ما به دلایل فرهنگی نمی‌توانند یاری‌دهنده خوبی برای ازدواج باشند.

دبیر شورای راهبردی برنامه جامع خانواده پایدار خراسان‌رضوی ادامه داد: باید مکانیسم‌های بهتری برای انتخاب همسر جوانان در کشور ایجاد کنیم.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول