اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت اسکی خراسان‌رضوی خبر داد

دی‌ماه 91 افتتاح رسمی تنها پیست اسکی شرق کشور

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت اسکی خراسان‌رضوی از افتتاح رسمی تنها پیست اسکی شرق کشور در روز اول دی‌ماه سال جاری در دامنه‌های قله شیرباد خبر داد.

دی‌ماه 91 افتتاح رسمی تنها پیست اسکی شرق کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، علی مختارزاده در بیست و سومین نشست خبری هیئت‌های ورزشی خراسان‌رضوی اظهار کرد: ورزش اسکی جزو معدود ورزش‌هایی است که علاقه‌مندان به آن می‌توانند در کنار خانواده‌های خود در محیطی امن، آرام و شاداب به فعالیت بپردازند.

وی افزود: 30 سال پیش احداث اولین پیست اسکی استان در منطقه ابرده شاندیز آغاز شد که به دلیل برخوردار نبودن از کار کارشناسی دقیق، روند اجرای این پروژه با مشکل مواجهه و بعد از مدتی رها شد.

مختارزاده با اشاره به احداث پیست اسکی شیرباد به عنوان نخستین پیست اسکی شرق کشور، اظهار داشت: اکنون بعد از گذشت بیش از 3 دهه علاقه‌مندان به این رشته ورزشی مهیج می‌توانند با کمک بخش خصوصی در محیطی ایمن، به فعالیت در این ورزش بپردازند.

رئیس هیئت اسکی خراسان‌رضوی یکی از ویژگی‌های مهم این پیست را سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در آن عنوان کرد و گفت: با وجود انجام هزینه‌های فراوان از سوی بخش خصوصی، متاسفانه هیچ گامی از سوی مسئولان استان برداشته نشده است.

مختارزاده با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل این پروژه ساخت راه دسترسی به پیست اسکی شیرباد است، افزود: از ابتدای مسیر جاده بین‌شهری مشهد به چناران تا پیست اسکی شیرباد 36 کیلومتر راه وجود دارد که حدود 8 کیلومتر آن تا روستای دولت‌آباد آسفالت، حدود 10 کیلومتر راه خاکی و 18 کیلومتر آن مسیر صعب‌العبور است.

وی یادآور شد: از تمام ارگان‌ها و نهادهایی که می‌توانستند در اتمام این پروژه کمک کنند مانند استانداری خراسان‌رضوی، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و . . . تقاضای همکاری شده ولی تاکنون هیچ گونه کمکی برای اتمام این پروژه انجام نشده است.

رئیس هیئت اسکی خراسان‌رضوی با تاکید بر اهمیت تکمیل پیست اسکی شیرباد، گفت: در صورت کمک ارگان‌های دولتی می‌توان با ایجاد هم‌افزایی از تمامی ظرفیت‌های این منطقه استفاده و رشته‌های ورزشی دیگر مانند دوچرخه‌سواری کوهستان، کوهنوردی، قایقرانی و . . . را در راستای افزایش نشاط جامعه راه‌اندازی کرد.

انتهای پیام/غ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول