اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم‌شیرازی هشدار داد

سوء‌استفاده نا‌اهلان از احساسات پاک مردم

خبرگزاری فارس:‌ یکی از مراجع تقلید قم نسبت به سوء‌استفاده برخی نا‌اهلان از احساسات مردم هشدار داد و گفت: برخی افراد با توجیهاتی به دنبال سوء‌استفاده از احساسات مردم و امامزاده‌سازی هستند.

سوء‌استفاده نا‌اهلان از احساسات پاک مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید شامگاه یکشنبه در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم احیای آثار امامزادگان را مهم ارزیابی و تاکید کرد: با توجه به خطری که در محیط‌های عربی وجود داشت بسیاری از امامزادگان به ایران پناه می‌بردند و از این رو ایران مدفن بسیاری از امامزادگان است.

وی با تاکید بر اینکه بقاع متبرکه و امامزادگان باید هم به لحاظ ظاهری و هم به لحاظ معنوی احیا شوند، نسبت به سوءاستفاده برخی نا اهلان از احساسات پاک مردم هشدار داد و گفت: برخی از افراد با توجیهاتی از جمله اینکه ما خواب دیده‌ایم به دنبال سوءاستفاده از احساسات مردم و امامزاده‌سازی هستند و باید مراقب اینها بود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی ضعیف شدن اعتقاد مردم را یکی از تبعات این امر دانست و تاکید کرد: جلوی اینها باید به شدت گرفته شود، مردم در این باره از ما سئوال کرده‌اند و ما پاسخ آنها را داده‌ایم.

وی برگزاری همایش‌هایی به منظور معرفی امامزادگان را مهم و ارزنده توصیف کرد و با بیان اینکه همایش‌ها و سمینارها باید خروجی و نتایج مشخصی به همراه داشته باشد، تاکید کرد: باید برنامه‌های فرهنگی مناسبی در بقاع متبرکه و امامزادگان اجرا شود تا این اماکن به قطب و کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تاکید بر اینکه اسناد امامزادگان فاقد شجره‌نامه باید از وضعیت مبهم بودن خارج شود اظهار داشت: دلایل کثرت وجود امامزادگان در ایران باید برای مردم بیان شود تا همگان بدانند مردم ایران به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام علاقه‌مند بوده و هستند.

وی ضمن آرزوی توفیق برای دست‌اندرکاران اوقاف و امور خیریه توصیه‌هایی به آنان ارائه و تاکید کرد: برای موفقیت شما دعا می‌کنم و امیدواریم کاری کنید که مرضی امام زمان(عج) باشد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از فرمایشات خود با اشاره به انتشار اخباری درباره تخریب قبرستان‌های موجود در سطح شهر قم ابراز داشت: دفن نکردن اموات جدید در قبرستان‌هایی که در وسط شهر قرار دارد یک مسئله است، اما تخریب قبور درست نیست و نباید بدون توجه به جوانب مختلف کار اقدامی صورت گیرد.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول