اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌رضوی:

یک ریال هم در خراسان‌رضوی برای برگزاری المپیادها جذب نمی‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌رضوی گفت: استان‌های کشور بودجه خوبی را برای المپیاد جذب می‌کنند اما در خراسان‌رضوی یک ریال جذب بودجه برای المپیاد نیست و این از اشکالات استان خراسان‌رضوی است.

یک ریال هم در خراسان‌رضوی برای برگزاری المپیادها جذب نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدجلال خوابنما عصر امروز در حاشیه بازدید از تحریریه خبرگزاری فارس خراسان‌رضوی در مشهد اظهار کرد: یکی از بهترین المپیادها، المپیاد فنی و حرفه‌ای است که در این راستا هر دو سال المپیاد بین‌المللی و هر سال یک المپیاد کشوری برگزار می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی افزود: سال گذشته در کشور انگلیس المپیاد بین‌المللی برگزار شد و از لحاظ میانگین نمره، ایران رتبه ششم را کسب کرد که نسبت به سال گذشته 10 رتبه رشد داشت.

خوابنما خاطرنشان کرد: امسال خراسان‌رضوی در المپیاد کشوری از جهت میانگین نمره، رتبه ششم را کسب کرد.

وی تاکید کرد: استان‌های کشور بودجه خوبی را برای المپیاد جذب می‌کنند اما در خراسان‌رضوی یک ریال جذب بودجه برای المپیاد نیست و این از اشکالات استان خراسان‌رضوی است که در این عرصه حضور پیدا نمی‌کند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌رضوی در ارتباط با اشتغال فارغ‌التحصیلان فنی و حرفه‌ای گفت: در رهگیری که سال 89 انجام شد 58 درصد آموزش‌ها در خراسان‌رضوی سبب اشتغال یا ارتقای شغلی می‌شود.

خوابنما متذکر شد: اگر آموزش سبب 30 درصد اشتغال و یا به‌آموزی شود، نشان‌دهنده موفقیت در امر آموزش است و امسال یکی از برنامه‌های استان خراسان‌رضوی بررسی آموزش‌های پایین‌تر از 30 درصد اشتغال است که باید آن آموزش‌ها تعطیل شوند.

وی با اشاره به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: حداقل 10 درصد کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای به فناوری مورد نیاز جامعه تبدیل می‌شوند که این موضوع را در کارگروه اشتغال استان مطرح کردیم و 3 میلیارد برای بهسازی کارگاه‌ها تقاضا کردیم اما فعلاً کارگروه آن را تایید نکرده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌رضوی افزود: یکی از ضعف‌های ما نیازسنجی آموزشی است که در حوزه فنی و حرفه‌ای نیازسنجی علمی وجود ندارد و بیشتر نیازسنجی‌ها منطقه‌ای انجام می‌شود.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول