اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بندرلنگه مطرح کرد

درخواست اعتبار برای بازسازی آثار تاریخی بندرلنگه

خبرگزاری فارس: فرماندار بندرلنگه گفت: یکی از درخواست‌های مردم بندرلنگه اختصاص اعتبار بیشتر برای بازسازی آثار تاریخی این شهرستان است.

درخواست اعتبار برای بازسازی آثار تاریخی بندرلنگه

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه واقع در غرب هرمزگان، مسعود قانعی‌فرد ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان بندرلنگه که با حضور استاندار هرمزگان برگزار شد، اظهار داشت: این شهرستان از شهرستان‌های پرقدمت، تاریخی و با فرهنگ غنی است که در آن تاکنون 18 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: یکی از درخواست‌های مردم این شهرستان از استانداری قرار دادن بودجه‌های بیشتر برای بازسازی آثار تاریخی در این شهرستان است.

قانعی‌فرد در عین حال از بازسازی تعدادی از آثار تاریخی این شهرستان خبر داد.

فرماندار شهرستان بندرلنگه یادآور شد: دومین فرودگاه کشور، یکی از نخستین مدارس کشور و یکی از بنادر مهم تاریخی جنوب در این شهرستان واقع شده است که این امر نشان از غنای فرهنگی و اهمیت این خطه از هرمزگان دارد.

قانعی‌فرد با بیان اینکه حدود 30 درصد از مجموع صید برداشت شده در استان هرمزگان توسط صیادان لنگه‌ای و آبهای این شهرستان برداشت می‌شود، اضافه کرد: در حال حاضر ماهیگیران امکان پهلودهی ایمن شناورهای خود را در چند اسکله صیادی و موج‌شکن دارند.

به گفته فرماندار بندرلنگه این شهرستان نیازمند توجهات بیشتری در حوزه توسعه شیلات است.

قانعی‌فرد در ادامه از بازسازی 77 واحد آموزشی، هوشمندسازی 18 مدرسه و احداث 17 سالن ورزشی در سال‌های اخیر در شهرستان خبر داد.

وی با بیان اینکه جزایر متعددی از جمله کیش و لاوان در محدوده حاکمیتی بندرلنگه قرار دارد، اضافه کرد: از جزیره لاوان به تنهایی در روز بیش از 105 هزار بشکه نفت صادر می‌شود که این امر به اهمیت شهرستان دو چندان افزوده است.

قانعی‌فرد افزود: کیش نیز در نوع خود تاثیرات قابل ملاحظه‌ای بر مراکز پیرامونی خود و حتی استان‌های همجوار گذاشته است.

فرماندار شهرستان بندرلنگه در ادامه پیشنهاداتی را به شورای اداری مذکور از جمله تسریع در راه‌اندازی مرکز  MRI و  CT SCAN بیمارستان لنگه، توسعه فرودگاه لنگه از نظر سورت پروازی، تخصیص اعتبارات خاص به شهرداری‌های لنگه و بندرکنگ و مواردی دیگر را ارائه داد.

لنگه در 220 کیلومتری غرب مرکز هرمزگان واقع و غرب با شهرستان‌ پارسیان، از شمال با بستک و از غرب با بندرخمیر همجوار است.

بندرلنگه در دوره‌های تاریخی حتی دوره معاصر با نام‌هایی همانند بندر مروارید نیز خوانده می‌شده است.

صید و وجود بازار مروارید در این بندر تاریخی جنوبی همواره مورد توجه تاجران این کالای ارزشمند در منطقه خلیج فارس و حتی مشتریانی از کشورهای اروپایی بوده است.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول