اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت ملی گاز:

گاز پارس جنوبی به صورت مستقیم به گیلان می‌رود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: با تکمیل قطعه پایانی خط لوله سوم سراسری، گاز پارس جنوبی از عسلویه به صورت مستقیم به استان گیلان می‌رود.

گاز پارس جنوبی به صورت مستقیم به گیلان می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی، جواد اوجی از تکمیل قطعه پایانی خط لوله سوم خبر داد و اظهار داشت: با بهره‌برداری کامل از این خط لوله گاز میدان پارس جنوبی از عسلویه به صورت مستقیم به استان گیلان می‌رسد.

وی با بیان اینکه خط لوله سوم سراسری، طولانی‌ترین خط لوله انتقال گاز کشور است، افزود: با تزریق گاز به قطعه پایانی این خط لوله، گاز پارس جنوبی (فازهای یک تا پنج) با پیمودن مسیر هزار و 270 کیلومتری به استان‌های شمالی کشور به ویژه استان گیلان انتقال می‌یابد.

معاون وزیر نفت خاطر نشان کرد: پیش از این، خط لوله اول سراسری تنها خط لوله انتقال‌دهنده گاز به استان‌های شمالی به ویژه گیلان، مازندارن و اردبیل بود؛ به همین دلیل این استان‌ها در زمستان با مشکل رو‌به‌رو بودند.

اوجی تصریح کرد: با تزریق گاز به قطعه پایانی خط لوله سوم سراسری انتقال گاز، تامین گاز استان‌های یاد شده حتی بخشی از استان گلستان نیز در شرایطی مناسب و بدون مشکل خواهد بود.

معاون وزیر نفت، خط لوله سوم سراسری را طولانی‌ترین خط لوله گاز 56 اینچ کشور خواند و گفت: احداث این خط لوله گاز به دلیل مسیرهای سخت کوهستانی و گذر از رودخانه‌ها و ناهمواری‌ها یکی از دشوارترین طرح‌های شرکت ملی گاز به شمار می‌آید که با تکیه بر توان و تخصص شرکت مهندسی توسعه گاز ایران به بار نشسته است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه تلاش همه کارکنان این شرکت در بخش‌های ستادی و عملیاتی گذر بی‌دغدغه از زمستان است تاکید کرد: مصرف منطقی و صرفه‌جویانه گاز به ویژه در فصول سرد سال که استفاده از این حامل انرژی افزایش می‌یابد، کمک خواهد کرد گاز طبیعی به گونه‌ای متعادل در اختیار همه بخش‌ها قرار گیرد.

اوجی همچنین بر استفاده ایمن از وسایل گرمازای گازسوز تاکید کرد و گفت: رعایت کامل ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز نکته مهمی است که مشترکان به ویژه در بخش خانگی باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول