اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پرش با نیزه، پرتاب وزنه و پرش سه گام

دو و میدانی‌کاران قمی به مسابقات غرب آسیا اعزام می‌شوند

خبرگزاری فارس: سه دو و میدانی‌کار قمی آذر ماه امسال به رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی مردان غرب آسیا اعزام می‌شوند.

دو و میدانی‌کاران قمی به مسابقات غرب آسیا اعزام می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم برای اعزام به مسابقات دو و میدانی قهرمانی غرب آسیا نحوه حضور ورزشکاران مرد برتر کشور در نخستین اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتبال اعلام شد و از سوی فدراسیون دو و میدانی سه نماینده قم نیز شانس اعزام به پیکارهای قهرمانی دو و میدانی غرب آسیا را دارند.

نخستین اردوی آمادگی تیم ملی دو و میدانی آقایان کشورمان در فاصله حدود یک ماه تا آغاز پیکارهای غرب آسیا برگزار می‌شود و دو و میدانی‌کاران ملی‌پوش در بیش از 20 رشته در اردوی آماده‌سازی حضور خواهند یافت.

بدین ترتیب ملی‌پوشان دو و میدانی کشورمان در دوهای 100 متر، 200 متر، 400 متر، 400 متر با مانع، 110 متر با مانع، 800 متر، 1500 متر، 5 هزار متر، 10 هزار متر، 3 هزار متر، پرش ارتفاع، پرش طول، پرش با نیزه، پرش سه گام، پرتاب دیسک، پرتاب وزنه، پرتاب چکش، ده‌گانه، پیاده روی، 4 در 100 متر و 4 در 400 متر راهی رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا خواهند شد.

در بین ملی‌پوشانی که قرار است در اردوی آماده‌سازی تیم ملی دو و میدانی مردان کشورمان اعزامی به رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا حضور یابند، سه دو و میدانی‌کار قمی نیز حضور دارند که در رشته‌های پرش با نیزه، پرتاب وزنه و پرش سه گام در اردو حضور می‌یابند.

در رشته پرش با نیزه ملی‌پوش دو و میدانی استان قم محمدمحسن ربانی است که به عنوان پرافتخارترین دو و میدانی‌کار قمی به تیم ملی دعوت شده و قرار است در کنار جدی‌ترین تعقیب‌کننده سال‌های اخیر خود یعنی اسحاق غفاری به رقابت بپردازد.

ربانی از دوره قبل مسابقات دو و میدانی قهرمانی غرب آسیا که در سال 2010 در کشور سوریه برگزار شد در رشته پرش با نیزه عنوان نخست و مقام قهرمانی را در کارنامه دارد و هنوز شانس اول اعزام به این مسابقات و کسب افتخار به شمار می‌رود.

محمدحسین اسکندری دیگر نماینده قمی عضو تیم ملی دو و میدانی کشورمان است که در رشته پرتاب وزنه در حال حاضر یکی از بهترین‌های کشور و مدافع عنوان قهرمانی ایران در سال قبل است که حتی به رقابت‌های داخل سالن آسیا در چین نیز اعزام شد و اکنون علیرضا مهر صفوتی، مهدی شاهرخی و سعید ناظمی را به عنوان سه رقیب در کنار خود دارد.

میلاد دریساوی، جمع دو و میدانی‌کاران قمی عضو تیم ملی را کامل کرده است و در رشته پرش سه گام سومین نماینده دو و میدانی قم در تیم ملی اعزامی به رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا است که البته باید با علیرضا حبیبی و مصطفی خسروی به رقابت بپردازد.

بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون دو و میدانی کشورمان اردوی دوها و موانع از نوزدهم تا بیست و پنجم آبان ماه برگزار می‌شود و ملی‌پوشان دیگر در اردوی پرش و پرتاب‌ها تا شانزدهم آبان ماه زیر نظر کادر فنی تیم ملی تمرین خواهند کرد.

اردوی آماده‌سازی تیم ملی دو و میدانی مردان کشورمان در حالی برگزار می‌شود که طبق برنامه قرار است مسابقات دو و میدانی قهرمانی غرب آسیا روزهای 22 تا 25 آذر ماه سال جاری به میزبانی کشور امارات متحده عربی برگزار شود.

تیم ایران در دوره گذشته این رقابت‌ها موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی این پیکارها شده است و برای دفاع از عنوان دوره قبل تلاش می‌کند.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول