اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با عید غدیر صورت گرفت

افتتاح بزرگترین پل کابلی ایران در مشهد

خبرگزاری فارس: همزمان با عید سعید غدیر بزرگترین پل کابلی ایران در پایتخت معنوی ایران افتتاح شد.

افتتاح بزرگترین پل کابلی ایران در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، همزمان با عید غدیر، پل بزرگ امام حسین با بر افراشته شدن پرچم حرم مقدس امام حسین توسط یک کارگر نمونه شهرداری مشهد و با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین جمع کثیری از مشهدی‌ها افتتاح شد.

شهردار مشهد در این مراسم ضمن قدردانی از تمام عوامل اجرایی این پروژه، با اشاره به قرارگیری این پل در یکی از مناطق محروم مشهد مقدس گفت: شهرداری مشهد با الگوبرداری از رفتار امام علی (ع) در برخورد با اقشار جامعه سعی کرده با رعایت عدالت در بیبن مناطق مختلف پایتخت معنوی ایران انجام وظیفه کند.

محمد پژمان با ضروری خواندن مسئله حمل و نقل در جوامع افزود: تلاش برای رفع ترافیک یکی از اولویت‌های شهرداری است.

وی خاطرنشان کرد: با کاهش ترافیک می‌توانیم هم در مصرف سوخت صرفه‌جویی کرده و هم از آلودگی هوا جلوگیری کنیم.

مدیر اجرایی این پروژه نیز در این مراسم گفت: این پل یکی از افتخارات بزرگ کشور اسلامی در زمینه ساخت پل و فرآورده‌های جاده ای محسوب می‌شود که توسط مهندسین ایرانی طراحی و اجرا شده و یک پروژه کاملا ایرانی است.

وی افزود: این پل بزرگترین پل کابلی کشور بوده و در بعضی موارد مانند قرار گرفتن ستون‌ها و معماری منحصربه‌فرد در دنیا و بی‌نظیر است.

مدیر اجرایی بزرگترین پل کابلی کشور در خاتمه ضمن قدردانی از شهردار مشهد به دلیل همکاری در اتمام این پروژه، با بی‌سابقه خواندن ساخت این چنین سازه‌ای در مدت زمان 15 ماه گفت: تکنولوژی ساخت این پل‌ها در دنیا بسیار محدود بوده و فقط در اختیار چند کشور پیشرفته است.

گفتنی است، پل کابلی تقاطع غیرهمسطح میدان امام حسین (ع) مشهد مقدس که خیابان‌های آیت الله عبادی و خواجه ربیع را به هم متصل می‌کند، به طول 800 متر شامل 600 متر بتنی و 200 متر تاسیسات کابلی به ارتفاع 40 متر و به وزن 6 هزار تن است.

در این پل یک هزار و 200 متر کابل به کار رفته که هر عدد کابل به‌کار رفته در این پل 10 تن وزن را تحمل می‌کند؛ همچنین در عرشه بتنی این پل کابلی حدود 400 تیر پیش ساخته بتنی به طول 24متر ساخته و نصب شده است.

ساخت این پل، میدان و زیرگذر تقاطع همسطح میدان امام حسین (ع) مشهد در مجموع 37 میلیارد تومان هزینه داشته است که شهرداری مشهد تنها 14میلیارد تومان آن را صرف هزینه این پل کرده است.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول