اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج:

مشکلات زندگی انسان‌ها به دلیل دوری از قرآن است

خبرگزاری فارس: امام جمعه خورموج گفت: آنچه از ضلالت و گمراهی و مشکلات فعلی در زندگی ما انسان‌ها وجود دارد به خاطر فاصله گرفتن از قرآن و عترت است.

مشکلات زندگی انسان‌ها به دلیل دوری از قرآن است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح صبح امروز در جمع فعالان قرآنی شهرستان دشتی اظهار داشت: عید سعید خم بزرگ‌ترین حادثه سرورآفرین و شادی‌آور برای عالم اسلام به‌ویژه برای عالم تشیع است.

امام جمعه خورموج افزود: روز غدیر خم به واقع نتیجه زحمات و رنج‌های 23 ساله رسالت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) بود که خط مشی آینده مسلمانان را رقم زد و اتمام حجتی بود برای آنان که بعد از پیامبر(ص) به دنبال هدایت و سعادت بودند.

وی یادآور شد: به دستور پیامبر تمامی مسلمانانی که در مراسم حج شرکت کرده بودند و تعداد آنها که بالغ بر 120 هزار نفر ذکر شده در روز غدیر حضور داشتند.

مصلح گفت: حادثه عظیمی که در روز غدیر خم رخ داده است ارتباط تنگاتنگ میان قرآن، عترت و امیرالمؤمنین علی (ع) و نقش‌آفرینی آن امام بزرگوار را می‌رساند.

این مسئول تصریح کرد: روز غدیر خم بزرگترین رخداد دوره نبوت و مکتب آسمانی و الهی پیامبر گرامی اسلام(ص) در تاریخ است.

وی یادآور شد: کسانی هستند که نسبت به قرائت، حفظ، محافل قرآنی اهتمام دارند و قرآن را تفسیر، حلقه‌های قرآنی را دایر و آموزش قرآن و کارهای قرآنی را برای نونهالان، نوجوانان و جوانان در شبانه‌روز در عربستان سعودی انجام می‌دهند، ولی از شعار علیه مشرکین غافل هستند.

امام جمعه خورموج بیان داشت: زمانی که اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) توسط استکبار جهانی و مشرکین انجام شد در کشور عربستان سعودی کوچک‌ترین حرکتی علیه آنها انجام نگرفت به راستی چرا عربستان در قبال استکبار ساکت است.

مصلح اضافه کرد: همان طور که قرآن به تنهایی نمی‌تواند هدایتگر باشد اهل بیت هم به تنهایی نمی‌توانند هدایت‌گر باشند.

وی عنوان کرد: قرآن و اهل بیت هدایت‌گر انسان‌ها هستند زیرا قرآن به عنوان ثقل اکبر و اهل بیت به عنوان ثقل اصغر بوده و این دو بال مکمل هم هستند.

این مسئول گفت: از قرآن فاصله گرفته‌ایم و خیلی از ما در روخوانی قرآن مشکل داریم تا چه رسد به اینکه مفاهیم، تفسیر و ترجمه قرآن را بلد باشیم.

امام جمعه خورموج ادامه داد: آنچه از ضلالت و گمراهی در زندگی ما انسان‌ها وجود دارد به خاطر فاصله گرفتن از قرآن و عترت است.

مصلح ابراز داشت: ویژگی قرآن به عنوان معجزه پیامبر این است که قرآن همیشه کتاب روز است و هیچ وقت کهنه نمی‌شود و همیشه پاسخگوی مقتضیات و نیازهای زمان است.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که امام خمینی( ره) سوره حمد را تفسیر می‌کرد تمام بچه‌های نونهال تا عارف‌ترین انسان‌ها می‌توانستند از کلام ایشان بهرمند شوند.

امام جمعه خورموج با بیان اینکه برخی آقایان دنبال عرفان‌های وارداتی از غرب و شرق هستند خطاب به جوانان گفت: ای جوان، گمشده تو در قرآن کریم، نهج‌البلاغه علی و در سیره عملی آنها است.

این مسئول اذعان داشت: باید کار کیفی و زیربنایی انجام بدهیم و به گزارش دادن بسنده نکنیم.

مصلح افزود: اوقاف امور خیریه، ارشاد اسلامی، اداره تبلیغات اسلامی، نواحی مختلف سپاه، همه مجموعه‌هایی که کارهای قرآنی می‌کنند و حتی بخش خصوصی و مراکز قرآنی دست به دست همدیگر بدهند تا خواسته مقام معظم رهبری عملی شود و ما 10 میلیون حافظ در سراسر کشور داشته باشیم.

انتهای پیام/ن10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول