اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان رضوی:

97 درصد کارآموزان آموزش‌های مهارتی 2800 ساعته جذب بازار کار می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: حدود 97درصد کارآموزان آموزش‌های مهارتی 2800 ساعته در زمان دوره آموزشی جذب بازار کار می‌شوند.

97 درصد کارآموزان آموزش‌های مهارتی 2800 ساعته جذب بازار کار می‌شوند

سید جلال خوابنما در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با آموزش های مهارتی 2800 ساعته ایران و آلمان اظهار کرد: در حدود 40 سال قبل تشکیلاتی از آلمان  به ایران آمد و در هشت استان کشور مراکز آموزش مهارتی 2800 ساعته را ایجاد کرد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی افزود: آموزش 2800 ساعته با عنوان تربیت کارگر ماهر است که در مدت 18 ماه حرفه‌های مشخصی به فرد آموزش داده می‌شود که بعد از گذشت این 18 ماه فرد آموزش دیده، یک نیروی فنی ماهر است.

خوابنما خاطرنشان کرد: در 40 سال قبل کشور آلمان در ارتباط با این مراکز آموزش مهارتی تفاهمنامه‌ای را با ایران امضا کرد و استانداردهای آموزشی تهیه شد که در طول زمان فرآیند آموزشی در اختیار خود سازمان فنی و      حرفه‌ای قرار گرفت و هنوز این آموزش‌ها ادامه دارد.

وی یادآور شد: در حال حاضر در کل کشور استانداردهای مجموعه آموزش‌های 2800 ساعته به صورت پودمان در آمده که آموزش‌ها به صورت مقطعی است و فرد نیاز به آموزش در تمام حوزه‌ها ندارد و در حوزه تخصصی یک رشته مانند رشته تاسیسات گرایش آبگرمکن دیواری آموزش می‌بیند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی اذعان داشت: فردی که 1800 ساعت آموزش مهارتی دیده باشد به اندازه داشتن مدرک فوق دیپلم آموزش دیده؛ اما چون آموزش به صورت مرحله‌ای است و فرد دروس تئوری مانند ادبیات فارسی و زبان انگلیسی را نگذرانده مدرک نمی‌گیرد.

خوابنما اظهار کرد: در این راستا فرد با مراجعه به مراکز علمی و کاربردی دروس تئوری را می‌خواند و مدرک کاردان فنی و یا کاردان حرفه‌ای را کسب می‌کند.

وی در ارتباط با تناسب بازار کار برای فارغ التحصیلان فنی و حرفه‌ای گفت: حدود 97درصد کارآموزان آموزش‌های مهارتی 2800 ساعته در زمان دوره آموزشی جذب بازار کار می‌شوند.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول