اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

بارندگی کمتر از 5 میلی‌متر در مهر ماه نگران کننده است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از کاهش بارندگی‌ها در مهر ماه و رسیدن آن به سقف 5 میلی‌متر به شدت ابراز نگرانی کرد.

بارندگی کمتر از 5 میلی‌متر در مهر ماه نگران کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبد ایمانی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات توسعه‌ای و برنامه‌ریزی شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: اکثر ساکنین شهرستان مشگین‌شهر به باغداری و زراعت مشغول هستند به طوری که از 3 هزار و 600 کیلومتر وسعت این شهرستان 22 هزار هکتار اراضی آبی و 91 هزار هکتار نیز اراضی دیم به همراه 14 هزار هکتار باغات وجود دارد.

وی سهم ارزش افزوده مشگین‌شهر را در تولید ناخالص 30 درصد اعلام کرد و یادآور شد: میزان بارندگی سال زراعی گذشته مشگین‌شهر 576 میلی‌متر بوده در حالی  که در یک ماه آغاز سال زراعی سال جاری تنها 5 میلی‌متر در این شهرستان بارندگی را شاهد بودیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با برشمردن توانمندی‌های بخش کشاورزی در این شهرستان خاطرنشان کرد: سالانه 165 هزار تن محصولات زراعی و 206 هزار تن محصولات باغی تولید می‌شود به طوری که در این شهرستان 818 هزار واحد دامی وجود دارد که تولید 5 هزار و 700 تن گوشت، 49 هزار تن شیر، 4 هزار تن گوشت مرغ، یک‌هزار و 578 تن تخم‌مرغ و 3 تن عسل از ظرفیت‌های کشاورزی این شهرستان است.

عبد ایمانی گفت: از اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای در دو سال گذشته برای اجرای 144 پروژه 12 میلیارد تومان و امسال برای اجرای 104 پروژه 70 میلیارد و 800 میلیون تومان تامین شده است.

این مسئول به محورهای سه‌گانه آب، خاک و توسعه شبکه‌های آبیاری و زهکشی اشاره کرد و افزود: پتانسیل آبی این شهرستان 155 قنات، 166 چشمه و 12 سد احداثی است که به همراه 766 چاه از توان 53 میلیون متر‌‌مکعب برخوردار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان داشت: 65 میلیون متر‌مکعب آب سطحی شامل انهار سنتی در این شهرستان مدیریت می‌شود و به پیشنهاد نماینده مشگین‌شهر در مجلس این شهرستان پایلوت کشاورزی معرفی شده که قرار است در مدت پنج سال با برآورد 159 میلیارد تومان طرح‌های مختلفی به صورت ویژه اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبد ایمانی در پایان سخنان خود تصریح کرد: 11 پروژه اساسی شامل آب و خاک، شیلات و مکانیزاسیون، امور عشایری، دامی و منابع طبیعی از این محل در حال اجراست که امیدواریم با تلاش‌ها و اقدامات انجام شده بتوانیم توسعه یافتگی بخش کشاورزی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول