اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

مشروعیت نظام اسلامی ما به غدیر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان با بیان اینکه مشروعیت نظام اسلامی ما به عید غدیر است گفت: نظام ولایی ما برگرفته از آموزه‌های غدیر است و همیشه بر خود می‌بالیم که پیروان غدیر هستیم.

مشروعیت نظام اسلامی ما به غدیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حجت‌الاسلام حسن مصلح ظهر امروز در آیین بزرگداشت جشن غدیر در برازجان اظهار داشت: غدیر سند اعتبار شیعه است و بزرگداشت این روز عظیم یک وظیفه همگانی است.

وی با اشاره به اهمیت ماه ذی‌الحجه افزود: عبادت و راز و نیاز به درگاه خداوند در این ماه عزیز از اهمیت بالایی برخوردار است و در روایات و آیات اسلامی ارزش دو رکعت نماز در این ماه را برابر شراکت در حج حجاج دانسته‌اند.

مصلح بیان داشت: برگزاری مراسم و برنامه‌های مذهبی در این ماه از اهمیت بالایی برخوردار است و قبل از آغاز این ماه با همکاری شورای فرهنگ عمومی در شهرستان دشتستان برنامه‌ریزی دقیق و جامعی برای برگزاری مراسم دعای عرفه و اعیاد غدیر و قربان انجام شد که بحمدالله شاهد برپایی باشکوه و باکیفیت این مراسمات هستیم.

امام جمعه برازجان بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ اسلامی و قرآنی در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: توجه به فرهنگ اصیل اسلامی، سیره نبی اکرم اسلام (ص) و فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت از ضروری‌ترین نیازهای جوامع انسانی و اسلامی محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از مشکلات اجتماعی و خانوادگی که در جامعه امروز شاهد آن هستیم ناشی از فاصله گرفتن از فرهنگ اهل‌بیت‌ (ع) است و مسئولان باید این فرهنگ را که ناجی جوامع بشری است در جامعه نهادینه کنند.

امام جمعه برازجان با بیان اینکه مشروعیت نظام اسلامی ما به عید غدیر است گفت: نظام ولایی ما برگرفته از آموزه‌های غدیر است و همیشه بر خود می‌بالیم که پیروان غدیر هستیم.

مصلح اظهار داشت: تمام پیروان ادیان الهی برای خود اعیادی دارند و اعیاد مسلمانان عید فطر، قربان، غدیر و جمعه است.

وی یادآور شد: هر روزی که در آن نا فرمانی خدا نشود و در آن روزی که توبه و استغفار باشد و از گناه پرهیز شود آن روز، عید است.

مصلح با اشاره به اینکه در اعیاد مسلمین شاهد اجتماع عظیم مردمی هستیم اضافه کرد: جمع ما مسلمانان مظهر قدرت، شکوه، عزت و عظمت مسلمانان است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول