اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جوادآباد:

عید غدیر عید اتمام نعمت الهی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه جوادآباد با اشاره به ویژگی‌های عید سعید غدیرخم گفت: عید غدیر، عید ولایت، رهبری، انسانیت، کمال دین و اتمام نعمت الهی بوده است.

عید غدیر عید اتمام نعمت الهی است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با تاکید بر اینکه عید غدیر، عید ولایت، رهبری، انسانیت، کمال دین و اتمام نعمت الهی بوده است، گفت: غدیر مشعلی است که رسول خدا دیروز برافروخت تا امروز از آن بهره گیریم و فردا زندگانی بهتر داشته باشیم.

امام جمعه جوادآباد با اشاره به اهمیت و فضیلت غدیر عنوان کرد: رسول خدا(ص) فرمود روز غدیر خم از برترین عیدهای امت من است و آن روزی است که خداوند بزرگ دستور داد برادرم علی ابن ابی‌طالب را به عنوان پرچم‌دار (فرمانده) امتم منصوب کنم تا بعد از من مردم توسط او هدایت شوند و آن روزی است که خداوند در آن روز دین را تکمیل و نعمت را بر امت من تمام کرد و اسلام را به‌ عنوان دین برای آنان پسندید.

وی همچنین با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) تاکید کرد: امام صادق(ع) فرمودند به خدا قسم اگر مردم فضیلت واقعی روز غدیر را می‌شناختند فرشتگان روزی دو بار با آنان مصافحه می‌کردند و بخشش‌های خدا به کسی که آن روز را شناخته قابل شمارش نیست.

حجت‌الاسلام حسینی همچنین با اشاره به روایتی از امام محمد باقر(ع) بیان داشت: امام باقر(ع) فرمودند شیطان چهار بار ناله کرد روزی که مورد لعن خدا واقع شد و روزی که به زمین هبوط کرد و روزی که پیامبر اکرم(ص) مبعوث شد و روز عید غدیر.

امام جمعه جوادآباد در ارتباط با اینکه چرا این دستور خداوند درباره ولایت حضرت علی(ع) اجرا نشد، بیان داشت: اما چه شد با آن همه تأکیدات و اصرارهای پیامبر(ص) در زمینه خلافت علی(ع) اجرا نشد و از زمان غدیر تا وفات پیامبر(ص) حدود 75 روز فاصله شد، چطور شد که مسلمانان این وصیت پیامبر(ص) را نادیده گرفتند؟ آیا مردم به خاطر تعصبات قومی و عربی متمرد شدند یا سختگیری علی(ع) باعث شد متمرد بشوند؟ (مثل قضیه شخصی که لباسی که از غنیمت بود قبل از تقسیم پوشیده بود که حضرت علی(ع) از او گرفت...)

جواب این سئوال در همان آیه‌ای است که در ابتدا قرائت کردم. و آن آیه این است که مسلمانان اغفال شدند، یعنی عده‌ای متمرد شدند و آن عده زیرک متمرد عامه مسلمین را در این مسئله اغفال کردند.

امام جمعه جوادآباد در پایان تصریح کرد: اما امروز به برکت انقلاب که مردم را از جهالت نجات داد و زیر سایه ولایت تربیت شدند و می‌شوند انشاء الله قدر این نعمت را بدانیم و از غدیر و غدیریان عبرت بگیریم و خود را مطیع ولایت و امامت قرار دهیم.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول