اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفای آذربایجان‌شرقی خبر داد

عملیات اجرایی خطوط انتقال و شبکه فاضلاب سایت 250 هکتاری مسکن مهر تبریز

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی از اجرای عملیات خطوط انتقال و شبکه فاضلاب سایت 250 هکتاری مسکن مهر شهر تبریز خبر داد.

عملیات اجرایی خطوط انتقال و شبکه فاضلاب سایت 250 هکتاری مسکن مهر تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی، رضا پوررجب اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی برای رسیدن مساکن مهر استان به افق طرح، توسعه منابع و تاسیسات تکمیلی، عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی و فاضلاب با جدیت در حال اجرا بوده و طرح فاضلاب در فاز سه حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اجرای عملیات لوله‌گذاری شبکه فاضلاب سایت 250 هکتاری مسکن مهر شهر تبریز گفت: حدود 70 درصد از کل 54 کیلومتر لوله‌گذاری شبکه و خط انتقال فاضلاب در فاز 3 (250 هکتاری) در اقطار 200 تا 800 میلی‌متری اجرا شده و در صورت اختصاص به موقع اعتبارات، عملیات لوله‌گذاری در این فاز تا دهه مبارک فجر به اتمام خواهد رسید.

وی با اشاره به هزینه‌های اجرای این طرح افزود: برای اجرای کامل عملیات لوله‌گذاری فاضلاب حدود 250 میلیارد ریال هزینه لازم است و در صورت اتمام شبکه فاضلاب در این فاز حدود 16 هزار واحد از مساکن مهر از مزایای طرح فاضلاب بهره‌مند خواهند شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌‌شرقی اضافه کرد: در حال حاضر در این فاز حدود 5 هزار انشعاب آب و 5 هزار انشعاب فاضلاب به مشترکان و متقاضیان واگذار شده است.

پوررجب در ادامه به اجرای عملیات طرح آبرسانی فاز 3 (سایت250 هکتاری) اشاره کرد و افزود: در فاز 3 حدود 60 کیلومتر عملیات لوله‌گذاری خط انتقال و شبکه داخلی آب در اقطار 110 تا 600 میلی‌متری اجرا خواهد شد که از این مقدار تاکنون بیش از 40 کیلومتر آن اجرا شده که حدود 65 درصد پیشرفت فیزیکی را نشان می‌دهد.

پوررجب در ادامه خصوص احداث مخازن تعادل و ذخیره برای مساکن مهر شهر تبریز گفت: به منظور اجرای کامل طرح آبرسانی به مسکن مهر شهر تبریز واقع در شهر جدید سهند در سایت‌های 54، 250 و 348 هکتاری نیاز به تکمیل 5 باب مخزن یک، دو، پنج و دو باب مخزن 15 هزار متر مکعبی و همچنین تکمیل ایستگاه پمپاژ 350 لیتر در ثانیه بوده که کل هزینه طرح بالغ بر 320 میلیارد ریال است.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول