اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مجتمع دخانیات گلستان:

55 درصد دخانیات کشور در گلستان تامین می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیر مجتمع دخانیات استان گلستان گفت: 55 درصد دخانیات کشور در گلستان تامین می‎شود.

55 درصد دخانیات کشور در گلستان تامین می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان نادعلی کهنسال عصر امروز امروز در مراسم افتتاح پروژه کارخانه سیگارت‎سازی قرق اظهار داشت: در سالی که به "تولیدملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" به فرمایش مقام معظم رهبری مزین شده، گلستان با توجه به اقلیم مناسب یکی از مهمترین مناطق برای کشت توتون در کشور است.

وی با بیان اینکه گلستان به عنوان بزرگترین قطب تولیدکننده دخانیات در سطح کشور شناخته می‎شود خاطر نشان کرد: حجم زیاد تولیدی که در کشور انجام می‎گیرد متعلق به گلستان است.

مدیر مجتمع دخانیات گلستان متذکر شد: از طریق کارخانه قرق و کارخانه سورک، این محصول فرآوری می‎شود و سپس تبدیل به مواد اولیه برای سیگارت‎سازی خواهد شد.

کهنسال یادآور شد: در کنار کشاورزی با برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری مناسب به منظور افزایش سهم بازرگانی داخلی و خارجی، استفاده از ظرفیت‎های استان، منابع موجود، سرمایه نیروی انسانی، واحدهای فنی و مهندسی، امکانات و تاسیسات زیربنایی، دسترسی آسان به جاده‎های ترانزیتی، نزدیکی به راه‎های مواصلاتی کشورهای همسایه می‎توان در رشد و توسعه صنعتی و صادراتی گام برداشت.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به مطالعاتی که در توسعه صنعت استان در سال 1388 در برنامه چهارم توسعه ایجاد شد با نظر رئیس جمهور مصوبه هیئت دولت دور دوم به دو شکل برای دخانیات گلستان برنامه‎ریزی صورت گرفت.

مدیر مجتمع دخانیات گلستان با بیان اینکه برای توسعه صنعت دخانیات افزایش سایت گرمخانه از 30 به 100 دستگاه پیش‎بینی شد ابراز داشت: این افزایش سبب می‎شود تا ارزش خشکانیدن توتون به منظور ارتقای کیفیت آن افزوده شود.

کهنسال احداث کارخانه سیگارت‎سازی را از دیگر مصوبه‎های هیئت دولت به گلستان برشمرد و اظهار داشت: با تلاش مضاعف مقامات عالی کشوری و استانی طی سال‎های 1389 و 1390 کار آماده‎سازی سالن تولید، فضای اداری و پشتیبانی، تاسیسات با نظارت و راهبری، تولیدات شرکت انجام شد.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول