اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در خراسان جنوبی:

دومین نشست تقریب مذاهب استان در درمیان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در خراسان جنوبی گفت: دومین نشست تقریب مذاهب خراسان جنوبی در شهرستان درمیان به مدت دو روز برگزار می‌شود.

دومین نشست تقریب مذاهب استان در درمیان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، حجت‌الاسلام محمدرضا خوشخو ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نشست تقریب مذاهب خراسان جنوبی در سالن کتابخانه عمومی شهر اسدیه اظهار کرد: در این نشست قریب 70 نفر از علمای تشیع، تسنن و جامعه فرهنگی شهرستان درمیان شرکت می‌کنند که در پایان گواهی ضمن خدمت به مدت 16 ساعت برای شرکت‌کنندگان صادر می‌شود.

وی هدف از برگزاری این نشست را انسجام و وحدت مذاهب با توجه به فعالیت‌های تفرقه‌افکنانه نظام سلطه دانست و تصریح کرد: در شرایطی که نظام سلطه برای حذف گفتمان اسلام در جهان با تمام قوا به صحنه آمده است، برگزاری نشست‌های تقریب مذاهب می‌تواند به آشنایی مذاهب از نظرات یکدیگر کمک کند.

خوشخو از برگزاری یک نشست دیگر تا پایان سال جاری در استان خبر داد و افزود: آشنایی مذاهب از نظرات یک دیگر زمینه نزدیکی آنان و انسجام وحدت به معنای واقعی در جامعه مسلمانان می‌شود.

کارشناس فرق و مذاهب اسلامی حوزه علمیه قم نیز در این مراسم گفت: وهابیت مهمترین عامل تفرقه بین فرق اسلامی است.

حجت‌الاسلام حسین رجبی با بیان اینکه وهابیت برای هیچ یک از فرق اسلامی مشروعیت و احترام قائل نیست، با اشاره به همکاری وهابیت با نظام سلطه و صهیونیسم بین‌الملل برای ایجاد اختلاف و هراس از مذاهب در دل شیعه و سنی ادامه داد: وحدت مهمترین عامل پیروزی جهان اسلام در مقابل تفرقه‌افکنی‌های نظام سلطه در شرایط کنونی است.

وی، با تأکید بر افزایش برگزاری اینگونه نشست‌ها در بین علمای تشیع و تسنن اضافه کرد: نشست‌های تقریب مذاهب، استحکام‌بخش وحدت و یکپارچه‌سازی امت اسلام در مقابل انواع هجمه‌های فرهنگی و عقیدتی استکبار جهانی است.

کارشناس فرق و مذاهب حوزه علمیه قم، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با لزوم وحدت جهان اسلام در مقابل استکبار جهانی افزود: در اسلام شیعه و سنی با یکدیگر برادرند و هر کس در هر لباسی و یا تحت هر عنوانی در ساز تفرقه بدمد، دشمن اسلام و منافق است.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول