اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور آذربایجان‌شرقی:

تحصیلات تکمیلی در دانشگاه پیام‌نور توسعه می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور آذربایجان‌شرقی گفت: سیاست دانشگاه پیام‌نور، توسعه تحصیلات تکمیلی در مراکز و واحدهای دانشگاهی است.

تحصیلات تکمیلی در دانشگاه پیام‌نور توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، علی عبادیان صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه پیام‌نور مرکز بناب با بیان اینکه دانشگاه پیام‌نور در مقایسه با سایر دانشگاه‌های معتبر کارنامه درخشانی دارد، افزود: در همین راستا دانشگاه پیام‌نور استان سال گذشته در اجرای برنامه‌های فرهنگی رتبه اول را در بین سایر استان‌های کشور به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به اینکه تعداد دانشجویان در برخی از رشته‌های تحصیلی مقطع کارشناسی به شدت در حال کاهش است، اظهار کرد: سیاست دانشگاه پیام‌نور افزایش و ایجاد رشته‌های جدید در مقطع کارشناسی ارشد در سطح مراکز و واحدهای دانشگاه پیام‌نور استان است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور آذربایجان‌شرقی در ادامه از اشتغال به تحصیل تعداد 80 هزار دانشجو در پیام‌نور آذربایجان‌شرقی خبرداد و تصریح کرد: امسال برای نخستین بار در دو رشته تحصیلی در مقطع دکترا در دانشگاه پیام‌نور تبریز دانشجو پذیرش شد و هشت رشته جدید نیز در مقطع کارشناسی ارشد در پیام‌نور استان ایجاد شده است.

عبادیان تاکید کرد: قصد داریم رشته‌های کارشناسی ارشد را در سطح استان به ویژه در مرکز بناب دایر کنیم.

وی با اشاره به جذب 20 نفر نیروی هیئت علمی جدید در پیام‌نور استان گفت: دانشگاه پیام‌نور مرکز بناب به عنوان بزرگ‌ترین مرکز دانشگاهی استان بعد از تبریز لازم است از هر لحاظ توسعه یابد.

عبادیان اظهار کرد: برای این توسعه لازم است از حاشیه‌سازی پرهیز شود که برخی اقدامات نمی‌گذارد دانشگاه به رسالت اصلی خود بپردازد.

وی با اشاره به لزوم حمایت مسئولان از مدیریت دانشگاه تأکید کرد: اگر واقعاً از مدیر حمایت شود، مدیر توانمندی‌های خود را به ‌ظهور می‌رساند.

عبادیان در ادامه سخنان خود گفت: به زودی فاز جدید ساختمان آموزشی مرکز بناب با زیربنای 2 هزار و 260 مترمربع با اختصاص اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال کلنگ‌زنی خواهد شد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور آذربایجان‌شرقی ضمن تقدیر از زحمات دکتر مجید واحدی، حسین غفوریان را به عنوان ریاست جدید دانشگاه پیام‌نور مرکز بناب منصوب کرد.

رئیس جدید دانشگاه پیام‌نور مرکز بناب نیز طی سخنانی از اعتماد مسئولان در انتصاب ایشان به عنوان رئیس این مرکز تقدیر کرد.

حسین غفوریان گفت: امیدواریم با کمک مسئولان دانشگاه و با همکاری کارکنان و اساتید زحمتکش این مرکز دانشگاه پیام‌نور مرکز بناب را به جایگاه اصلی خود که در شأن و منزلت مردم این شهرستان است، برسانیم. 

وی افزود: در دولت نهم و دهم توجه خوبی به دانشگاه پیام‌نور شده بود که می‌شد کارهای بزرگی را در خصوص توسعه دانشگاه پیام‌نور انجام داد ولی متأسفانه مرکز بناب از این فرصت به دست آمده نتوانسته بهره‌ لازم را ببرد.

عبادیان با اشاره به اینکه نحوه تخصیص اعتبارات در دانشگاه پیام‌نور براساس سرانه دانشجویی است، گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد کاهش تعداد دانشجو در این مرکز و به تبع آن کاهش اعتبارات بوده‌ایم.

رئیس دانشگاه پیام‌نور بناب اظهار امیدواری کرد با حمایت و همکاری فرماندار، مسئولان دانشگاه پیام‌نور استان و نماینده شهرستان در مجلس با تصویب و اجرای طرح‌های جدید شاهد بازگشت مرکز بناب به مسیر توسعه بوده و این مرکز را به جایگاه اصلی خود که در شأن مردم آن است، برساند.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول