اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کتابخانه‌های عمومی کردستان عنوان کرد

عضویت 15 هزار و 500 نفر در کتابخانه‌های عمومی قروه

خبرگزاری فارس: مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان قروه از عضویت 15 هزار و 502 نفر در کتابخانه‌های این شهرستان خبر داد.

عضویت 15 هزار و 500 نفر در کتابخانه‌های عمومی قروه

جواد عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به اینکه بیش از 10 درصد جمعیت شهرستان قروه عضو کتابخانه‌های عمومی هستند، اظهار کرد: در حال حاضر قروه بیشترین تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی را در سطح استان کردستان داراست.

وی افزود: در حال حاضر جمعیت این شهرستان بیش از 100 هزار و 50 هزار نفر است که 15 هزار و 502 نفر از آنها عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

مسئول کتابخانه‌های عمومی قروه بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری و در راستای جذب اقشار مختلف به کتابخانه‌های عمومی اقداماتی موثری با همکاری برخی ادارات شهرستان از جمله آموزش و پرورش انجام شده است.

عباسی با اشاره به افزایش چشمگیر تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در سال‌جاری، تصریح کرد: این موفقیت با برنامه‌ریزی‌های اصولی و اجرای برنامه‌های تبلیغی در سطح شهرستان حاصل شده و موجب ارتقای درجه برخی کتابخانه‌های عمومی شهرستان بر اساس شاخص‌های مورد نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور شده است.

وی افزود: شهرستان قروه دارای پنج کتابخانه‌ عمومی نهادی و دو کتابخانه عمومی مشارکتی است که زیربنای کتابخانه‌های عمومی نهادی در این شهرستان یک‌هزار و 321 مترمربع است.

مسئول کتابخانه‌های عمومی قروه اضافه کرد: فعال‌سازی کانون‌های ادبی، برپایی نمایشگاه کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی مکتوب و آنلاین، برگزاری مسابقات نقاشی و کلاس‌های آموزش و تفسیر قرآن کریم از جمله برنامه‌هایی است که در سال‌جاری به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی اجرا شده است.

عباسی بیان کرد: دعوت از مدارس به منظور بازدید از کتابخانه‌ها، شرکت اعضا در مسابقات کتابخوانی، معرفی تازه‌های کتاب به منظور اطلاع اعضا و اجرای «طرح کتاب من» از جمله اقداماتی است که در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش مهمی داشته است.

وی تسهیل در عضویت علاقمندان به کتاب و کتابخوانی را از جمله برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان قروه خواند و اظهار کرد: عضوگیری با تخفیف ویژه در مناسبت‌های مختلف و نصب دستگاه کارت‌خوان در کتابخانه‌ها از جمله اقداماتی بوده که در این راستا انجام شده است.

مسئول کتابخانه‌های عمومی قروه با اشاره به برگزاری بیستمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد: در این راستا برنامه‌های متنوعی به همت کتابخانه‌های عمومی و همکاری برخی ادارات در سطح شهرستان اجرا می‌شود.

عباسی در ادامه تقدیر از کتابداران برتر، دعوت از مدارس برای بازدید از نمایشگاه کتاب و کتابخانه، برگزاری مسابقه در بین اعضا و اهدا جوایز به نفرات برتر، تقدیر از اعضای برتر کتابخانه‌ها، برگزاری مسابقات فرهنگی ویژه اقشار مختلف جامعه، اعزام کتابداران به مدارس با هدف ترویج فرهنگ مطالعه را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان قروه عنوان کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عضوگیری در مدارس با تخفیف ویژه، تجلیل از کتابخوانان برتر، تجلیل از خادمان و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی نیز از دیگر برنامه‌های این هفته در شهرستان قروه است.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول