اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی موسسه امام (ره):

تنوع‌طلبی کاذب ابزار غرب برای ترویج تفکر مدگرایی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی (ره) گفت: استعمار غرب با ایجاد تنوع‌طلبی کاذب و استفاده از رسانه‌ها به صورت افراطی تفکر مدگرایی را ترویج می‌کند.

تنوع‌طلبی کاذب ابزار غرب برای ترویج تفکر مدگرایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام علی‌اکبر بیاری در کرسی آزاداندیشی با موضوع مدگرایی در تالار حکمت دانشگاه گیلان، مدگرایی را در لغت به معنای نوگرایی و تنوع‌طلبی دانست و اظهار کرد: تنوع‌طلبی ویژگی‌ است که خداوند آن را در وجود انسان‌ها قرار داده و ما نیز دوست داریم کامل‌ترین نوع از هر چیز را داشته باشیم.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، با بیان اینکه خداوند به انسان عقل عطا کرده و با فرستادن پیامبران راه سعادت را به انسان نشان داده است، افزود: برخی از انسان‌ها دستورات خداوند را اجرا نکردند و راه سرپیچی از دستورات الهی را پیش گرفتند.

بیاری، فراگیری یک مد را مساوی با مرگ آن دانست و گفت: اگر یک مد در بین مردم برای مدتی طولانی باقی بماند تبدیل به فرهنگ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استعمار از نیاز فطری انسان به کمال سوء‌استفاده می‌کند، اذعان کرد: استعمار با ایجاد تنوع‌طلبی کاذب و استفاده از رسانه‌ها به صورت افراطی تفکر مدگرایی را ترویج می‌کند.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، پوشش افراد را نشان‌ دهنده شخصیت آنها دانست و تصریح کرد: در برابر هجمه فرهنگی دشمن به خوبی نتوانسته‌ایم مبانی فکری آنها را به طور جدی به چالش بکشیم و نقاط ضعف‌شان را مطرح کنیم.

وی طراحی لباس به ویژه برای زنان در غرب را بر پایه استفاده جنسی از آنها دانست و گفت: در غرب برخی لباس‌ها را از نظر روان‌شناسی به گونه‌ای طراحی می‌کنند که به غیر از زیبایی ظاهری افراد را ترغیب به لمس کردن آن می‌کند.

بیاری به مکروه بودن رنگ مشکی برای لباس‌ها در دین مبین اسلام اشاره کرد و افزود: پوشیدن لباس مشکی در برخی مکان‌ها کراهت ندارد و حتی بسیاری از علمای دینی ما از عباهای مشکی استفاده می‌کنند.

وی با تصریح بر اینکه در کارها باید اولویت‌ها را رعایت‌ کنیم، ابراز کرد: برخی افراد در طول روز بسیاری از کارهای مکروه را انجام می‌دهیم اما روی مکروه بودن پوشش سیاه و به ویژه چادر بانوان تاکید می‌کنند.

این عضو هیئت علمی، زنان غربی را فریب‌ خوردگان صنعت مد غرب نامید و گفت: به جای اینکه خوب و بد خود را از غربی‌ها یاد بگیریم باید به دنبال ایجاد الگو برای آنها باشیم.

وی جوامع غربی را عقب افتاده خواند و بیان کرد: در جوامع غربی انسان به سختی می‌تواند به سعادت حقیقی و اخروی برسد.

بیاری با اشاره به اینکه آزادی مطلق در هیچ جای دنیا پذیرفته شده نیست، افزود: زندگی اجتماعی خود به خود دارای محدودیت‌هایی است.

وی گفت: باید بدانیم برای چه به دنیا آمده‌ایم و به کجا می‌خواهیم برویم و باید ببینیم انتخاب‌های ما در دنیا چه تأثیری بر آخرت ما دارد.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، نظر مقام معظم رهبری درباره مدگرایی را کاملاً موافق عنوان کرد و یادآور شد: ایشان فرموده‌اند که باید مراقب باشیم قبله ما در مدگرایی، غرب نباشد.

وی انسان را خلیفه خدا روی زمین دانست و ابراز کرد: باید ببینیم انتخاب‌های ما در این دنیا چه تاثیری روی سعادت اخروی ما دارد.

بیاری با بیان اینکه مدگرایی نباید ما را از هدف اصلی انسان که قرب الهی است دور کند، خاطرنشان کرد: یکی از ملاک‌های انتخاب مد باید خط و مرز تعریف شده توسط دین باشد.

وی نوع مدگرایی در هر جامعه را در ارتباط با عرف و فرهنگ آن جامعه دانست و متذکر شد: طبق دستورات اسلام پوشیدن لباس‌های تحریک‌کننده و شبیه‌کننده فرد به کفار حرام است.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول