اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش بیجار:

مدگرایی موفقیت‌ آینده نوجوانان را دچار مشکل می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی اداره آموزش و پرورش شهرستان بیجار با اشاره به اینکه مدگرایی موجب ایجاد مشکل در موفقیت‌های آینده نوجوانان می‌شود گفت: ورود نوجوان به وادی تقلید و هم‌چشمی زمینه کاهش اعتماد به نفس را نیز در پی دارد.

مدگرایی موفقیت‌ آینده نوجوانان را دچار مشکل می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد باباکرمی ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی حجاب و عفاف بیجار اظهار داشت: تجربه اولیای آموزشی نشان می‌دهد که چنانچه یک نوجوان وارد وادی تقلید و هم‌چشمی در مدگرایی و انتخاب الگوهای کاذب و توجه افراطی به آرایش ظاهری شود و آن را عامل اصلی مقبولیت خود فرض کند، در زمینه‌های اعتماد به نفس، تحصیل و موفقیت‌های آتی دچار مشکل می‌شود.
وی افزود: در این مورد دبیران می‌توانند با ذکر تجربیات مختلف، ذکر آیات، احادیث و روایات در کلاس درس، توجه به دانش‌آموزان آمر به معروف و محجبه و ایفای نقش مطلوب الگویی خود، سهم بسزایی در ترویج حجاب و عفاف و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.
باباکرمی خاطرنشان کرد: دبیران به دلیل ارتباط مستقیم با دانش‌آموزان در کلاس، الگوی موثری برای دانش‌آموزان دختر در انتخاب پوشش مناسب و در خور مقام والای زن محسوب می‌شوند.
معاون برنامه‌ریزی اداره آموزش و پرورش شهرستان بیجار با اظهار خرسندی از وضعیت پوشش مناسب دانش‌آموزان در دبیرستان‌های دخترانه شهرستان و تشریح سیر تاریخی پوشش زنان قبل از ظهور اسلام و سده اخیر گفت: تاکید دین مبین اسلام بر عفاف و پوشش، برای حفظ کرامت زنان و جایگاه والای آنان با استناد به آیات قرآن کریم، احادیث و روایات معتبر است.
باباکرمی در بخش دیگری از سخنان خود از اولیای آموزشی خواست کماکان به تشکیل با کیفیت جلسات آموزش خانواده و اطلاع رسانی به والدین در مورد آسیب‌های نو پدید تهدید کننده دانش‌آموزان و تبیین ابعاد جنگ نرم اهتمام ورزند.
باباکرمی تداوم تشکیل جلسات هم‌اندیشی در سایر ادارات و نهادها در رابطه با راهکارهای ترویج حجاب و عفاف را اثر بخش دانسته و خواستار نظارت مراجع ذی‌ربط بر تولید و عرضه البسه، مطابق موازین دینی و هنجاری در سطح کشور، شدند.
کارشناس انجمن اولیا و مربیان نیز معرفی الگوهای اسلامی و بانوان موفق جامعه به دانش‌آموزان و تشویق دانش‌آموزان محجبه در سطح مدارس را از عوامل ترویج حجاب و عفاف در سطح مدارس دانست و بیان داشت: آموزش خانواده، به ویژه برگزاری جلسات با حضور مادران، اهمیت بسزایی در توجه آنها به نظارت بر فرزندان و اتخاذ سبک‌های تربیتی مطلوب در محیط خانواده دارد.
حسن بشارت همچنین برگزاری نشست‌ها و جلسات متنوع و مستمر با بهره‌گیری از حضور کارشناسان، مدیران و دبیران مجرب در طول سال تحصیلی برای دانش‌آموزان را از راهکارهای موثر در ترویج حجاب و عفاف برشمرد.
چهارمین جلسه هم‌اندیشی پیرامون راهکارهای ترویج حجاب و عفاف با حضور دبیران ریاضی، شیمی، زیست شناسی و فیزیک آموزشگاه‌های متوسطه دخترانه شهرستان بیجار برگزار شد.   
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول