اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته بسیج دانش‌آموزی

یادواره شهدای دانش‌آموز قیروکارزین برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته بسیج دانش‌آموزی، یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز در شهرستان قیروکارزین با حضور گسترده دانش‌آموزان و بسیجیان برگزار شد.

یادواره شهدای دانش‌آموز قیروکارزین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، ظهر امروز و همزمان با هفته بسیج دانش‌آموزی، یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز در شهرستان قیروکارزین با حضور گسترده دانش‌آموزان و بسیجیان در سالن اجتماعات آموزش و پرورش این شهرستان و با همکاری نیروی مقاومت بسیج و آموزش و پرورش قیروکارزین برگزار شد.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه فجر استان فارس در این مراسم اظهار داشت: امروز پیروی از راه و سیره شهدا وظیفه ما بوده تا با غلبه بر توطئه‌های دشمنان اسلام و حرکت در راه سیدالشهدا که الگوی تمام شهداست در مسیر سعادت و عاقبت به خیری حرکت کنیم.

محسن متقی‌پیشه با بیان اینکه بدن مطهر بسیاری از شهدا حتی سال‌ها پس از شهادت نیز سالم مانده است، افزود: این چیزی جز انس شهیدان با خداوند و ذکر همیشگی آنان نیست چرا که آنان بعد روحی و معنوی خود را بر بعد مادی تسلط داده و در پیروی از ولایت و راه ابا عبدالله‌الحسین لحظه‌ای کوتاهی نکردند.

وی با اشاره به اینکه شهدای والامقام برای هدف مهمی قدم برداشتند که دفاع از وطن و دین و مبارزه با استکبار از اهم اهداف آنان بود، تصریح کرد: در واقع شهدا راه انبیاء و ولایت را پیمودند و موجب احیای مجدد دین مبین اسلام شدند و امروز وظیفه نسل جوان الگوبرداری از شهدا برای پیشرفت در تمام ابعاد زندگی است.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه فجر فارس، جنگ تحمیلی و جنگ اقتصادی و شبیخون فرهنگی را ادامه تمام دشمنی‌های استکبار دانست و افزود: دانش‌آموزان باید به تأسی از این شهیدان که آگاهانه در دفاع از آرمان‌های نظام و اسلام به شهادت رسیدند با علم‌افزایی و روحیه ولایی راه آنان را ادامه داده و دشمن را که به طرق مختلف و با جنگ نرم به فرهنگ اسلامی کشورمان هجوم آورده و در صدد است مردم را از انقلاب و ارزش‌های آن دور کند، ناکام بگذارند.

راوی دفاع مقدس با اشاره به اینکه 36 هزار شهید دانش‌آموز و 4 هزار شهید فرهنگی تقدیم انقلاب و ایران اسلامی شده‌اند، خاطرنشان کرد: باید یاد شهدا را زنده نگهداریم و همان‌گونه که آنها در جبهه‌های جنگ با دشمن به مقابله برخاستند، اکنون ما نیز باید در جنگ نرمی که امروز دشمن به راه انداخته است، مقابله کنیم.

به گزارش فارس، شهرستان قیروکارزین 70 شهید فرهنگی و دانش‌آموز تقدیم اسلام و قرآن و نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

این مراسم با سخنرانی رئیس آموزش و پرورش قیروکارزین و روایت خاطراتی از شهدا و دفاع مقدس توسط محسن متقی‌پیشه از راویان و یادگاران دفاع مقدس همراه بود.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول