اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار ایلام:

عنصر وحدت مهم‌ترین نیاز توسعه‌ استان ایلام است

خبرگزاری فارس: استاندار ایلام گفت: عنصر وحدت مهم‌ترین نیاز توسعه‌ استان ایلام است.

عنصر وحدت مهم‌ترین نیاز توسعه‌ استان ایلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، محمود عباس‌زاده مشگینی پیش از ظهر امروز در آیین معارفه و تودیع استانداران جدید و قدیم استان ایلام با حضور وزیر کشور اظهار داشت: خدا را شاکرم در استانی توفیق خدمتگزاری یافتم که وجب به وجب آن مهر نماز است.

وی ادامه داد: نزدیک‌ترین استان کشور به عتبات عالیات و مرقد مطهر امام حسین (ع)، استان سرافراز ایلام است و بر این اساس وجب به وجب خاک این دیار مهر نماز است و می‌توان بر آن سجده کرد و افزون بر این، در وجب به وجب این خاک خون شهیدانی ریخته است که جان خود را فدای اسلام و انقلاب اسلامی کرده‌اند.

عباس‌زاده مشگینی تصریح کرد: اطلاعاتم در مورد استان ایلام کمتر از دوستان و مدیران حاضر در این نشست است اما بر اساس مطالعاتی که در این مدت کوتاه داشته‌ام به نکاتی دست یافته‌ام. 

استاندار ایلام گفت: استان ایلام دارای ویژگی‌های فراوان و منحصر به فردی است که دو ویژگی آن بسیار برجسته و مهم است.

وی با بیان اینکه یکی از این ویژگی‌ها عنصر معرفت است که در این استان ریشه دارد، افزود: مردم این دیار در صدر اسلام و در زمانی که حاملان پیام وحی و پیام اسلام به این دیار آمدند با آغوش گرم آن پیام را پذیرفتند و پردازش کردند.

این مسئول اضافه کرد: دومین عنصری که در این دیار وجود دارد عنصر غیرت است به طوری که وقتی در زمان دیگری با تحریک دشمنان اسلام و نظام سلطه از مرز غربی ایران به کشور حمله شد، مردم این دیار سنبل غیرت شده و مانع این هجوم شدند.

عباس‌زاده مشگینی تصریح کرد: مردم استان ایلام اوج غیرت را در دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشتند و شهدای فراوانی را تقدیم به اسلام و انقلاب کردند.

استاندار ایلام گفت: اگر عنصر معرفت و غیرت را با هم تلفیق کنیم تمام فضایل بشر از تزویج این دو عنصر پدید می‌آید.

وی ادامه داد: کشتی انقلاب توسط تک به تک ما، با خون شهدا و هدایت امام ساخته شده است و این کشتی اکنون روی موج متلاطم دریاست.

این مسئول اضافه کرد: خود ما جزیی از این کشتی هستیم پس باید در این کشتی طوری رفتار کنیم که به کشتی آسیب نرسد؛ یکی وزیر، یکی مدیرکل، یکی فرماندار و یکی نماینده مردم می‌شود و همه باید بدانیم که درون یک کشتی هستیم، هر چند این کشتی که ساخته امام راحل است اصلا نمی‌لرزد.

استاندار ایلام با تاکید بر توجه مسئولانه به نیازهای مردم، گفت: اما اگر دنبال این هستیم که همه را راضی نگهداریم و به دنبال رضایت مخلوق، رضای خدا را فراموش کنیم قطعا نتیجه نگرفته و دچار خسران می‌شویم.

وی ادامه داد: برای تسریع در روند توسعه استان ایلام نیازمند عناصر مختلفی از جمله وحدت هستیم که باید مورد عنایت واقع شود.

این مسئول اضافه کرد: اگر وحدت می‌خواهیم باید به خاطر رضای خدا عمل کنیم؛ خدا وحدت را درست می‌کند و مردم را نیز راضی می‌کند چون دل مردم با خداست.

انتهای پیام/ل10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول