اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور امور زنان آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی خبر داد

برگزاری نمایشگاه‌های مختلف سیار در مدارس آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مشاور امور زنان آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی از برگزاری نمایشگاه‌های مختلف سیار در مدارس آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت: گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نیازمند ظرافت و حساسیت خاصی است که باید به آن توجه کرد.

برگزاری نمایشگاه‌های مختلف سیار در مدارس آذربایجان‌غربی

هاله نوبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه باید از شیوه‌های مشاوره‌ای، غیرمستقیم و انگیزشی به عنوان یکی از راهکارهای موثر در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه استفاده کرد، اظهار داشت: خانواده و جامعه قبل از این‌که فرزندان به طور جدی وارد جامعه شوند، باید نسبت به خطرات و تهدیدات بدحجابی آگاهی کامل داشته باشند.

وی ادامه داد: دوران کودکی یکی از مهم‌ترین سنین برای نهادینه‌کردن مسئله حجاب در فرزندان بوده که متأسفانه بسیاری از خانواده‌ها به دلیل کودک بودن فرزندشان، در زمینه پوشش آنها دقت لازم را نمی‌کنند و باعث می‌شوند خانواده دچار آسیب و انحراف شود.

مشاور امور زنان آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه دلیل بسیاری از انحرافات و وارد شدن لطمات جبران‌ناپذیر به خانواده‌ها ریشه در جدی نگرفتن مسئله حجاب در سطح جامعه است، تصریح کرد: خانواده‌ها و مدارس اساسی‌ترین نقش را در الگو دادن حجاب کودکان دارند.

نوبری خاطرنشان کرد: با توجه به نقش موثر مدارس در الگوگیری جوانان آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در این راستا نمایشگاه‌های مختلف سیار در مدارس استان و ارومیه برگزار کرده است.

وی نمایشگاه «گوهر امن» با رویکرد گسترش عفاف و حجاب و نمایشگاه «انتخابی برای یک عمر» با معرفی معیارهای انتخاب همسر را از جمله این نمایشگاه‌های سیار مدارس استان عنوان کرد و گفت: اگر چه نمایشگاه انتخابی برای یک عمر به صورت آزمایشی در مدارس دخترانه ناحیه دو ارومیه در حال برگزاری است اما سعی در گسترش آن در مدارس استان داریم.

نوبری بررسی تاریخی حجاب و عفاف در ادیان الهی، بررسی ویژه حجاب در دین مبین اسلام، بررسی آثار حجاب و آثار عدم حجاب در زندگی فردی و اجتماعی با استفاده از سیر 25 ساله مطبوعات ایران و جهان و آشنایی با اهداف استکبار در مسئله کشف حجاب و غیره را از جمله مطالب ارائه شده در نمایشگاه گوهر امن عنوان کرد.

مشاور امور زنان آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی همچنین خاطرنشان کرد: معرفی معیارهای انتخاب همسر با ارائه 110 پوستر تهیه شده از احادیث و جملات دانشمندان، کاریکاتورها و همچنین فروش پکیج‌های ویژه ازدواج و معیارهای انتخاب همسر و ازدواج آسان و مهریه با تخفیف 50 درصدی از آثار ارائه شده در نمایشگاه انتخابی برای یک عمر را شامل می‌شود.

نوبری اضافه کرد: این نمایشگاه‌ها تا پایان ترم تحصیلی جاری در مدارس استان دایر خواهند بود.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول