اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی خبر داد

برگزاری داوری بین‌المللی مهر اصالت در خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: داوری بین‌المللی مهر اصالت در خراسان‌رضوی 24 آبان‌ماه امسال به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

برگزاری داوری بین‌المللی مهر اصالت در خراسان‌رضوی

ویدا توحدی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در مشهد در حاشیه نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: در چند ماه آینده در حوزه ترویج صنایع دستی برنامه‌هایی تدارک دیده‌ایم که یکی از آنها داوری بین‌المللی مهر اصالت در خراسان‌رضوی است که 24 آبان‌ماه امسال به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

مدیرکل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: پنج داور بین المللی در سطح دنیا به ایران می‌آیند و کشورهای ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان و ترکمنستان شرکت می‌کنند و قریب به 400 اثر از ایران و تعدادی از کشورهای دیگر به داوری گذاشته می‌شود و در پایان به آنها گواهینامه نشان مرغوبیت داده می‌شود.

توحدی با اشاره به برنامه‌های ترویجی دیگر صنایع دستی گفت: جشنواره‌ای در بهمن ماه در کویت برگزار می‌شود که هماهنگی آن از طرف شورای صنایع دستی منطقه آسیا و اقیانوسیه است و برای هنرمندانی تدارک دیده شده که در حوزه مهر اصالت دارای گواهینامه هستند.

وی تاکید کرد: در 7 آذرماه جشنواره بسته بندی در تهران برگزار می‌شود که در حقیقت دستاورد جشنواره گذشته خود را در این مجموعه داریم و فعالیت‌های انجام شده در حوزه بسته‌بندی صنایع دستی به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیرکل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور یادآور شد: در حوزه ترویج صنایع دستی می‌توان خیلی کار انجام داد؛ اما به خاطر محدودیت امکانات و زمان این کارها را به تدریج انجام می‌دهیم و در شش ماهه دوم امسال و ابتدای سال 92 به آن می‌پردازیم و در این راستا با حوزه گردشگری ارتباط برقرار کنیم تا از آن در حوزه توسعه و ترویج استفاده کنیم.

توحدی اظهار کرد: برای ارتباط صنایع دستی و توریسم با نگاه توسعه و ترویج برنامه‌هایی داریم که به توریسم اطلاعات خوبی در ارتباط با صنایع دستی داده شود و محل مناسبی را برای بازدید در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط ما در حوزه توسعه و ترویج در حوزه زنان ضعیف است و در مباحث ارتباطی در شش ماهه دوم در داخل و خارج از کشور تمرکز کرده‌ایم و با توجه به ارتباطی که با شورای هماهنگی داریم این حوزه را فعال کنیم.

مدیرکل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تاکید کرد: در حوزه توسعه در بخش‌های درون مرزی و برون مرزی می‌خواهیم با نگاه و معیارهای سازمان یونسکو هماهنگ شویم.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول