اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با آبیاری به موقع

راندمان تولید در اراضی زراعی بیله‌سوار افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی بیله‌سوار گفت: با آبیاری به موقع و مناسب راندمان تولید در اراضی زراعی شهرستان بیله‌سوار افزایش می‌یابد.

راندمان تولید در اراضی زراعی بیله‌سوار افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از جهاد کشاورزی استان اردبیل، علی‌اکبر حسنیان در جریان بازدید مدیر آب و خاک استان از کانال‌های آبی بیله‌سوار اظهار داشت: هم‌اکنون آب حدود 12 هزار هکتار از زمین‌های زراعی بیله‌سوار از طریق کانال و افزون بر 3 هزار و 415 هکتار نیز به صورت بارانی تامین و آبیاری می‌شود.

وی افزایش راندمان تولید را در گروی ایجاد شرایط مناسب آبیاری و تامین به موقع و کافی آب دانست و افزود: در صورت آماده بودن بسترهای لازم در زمین‌های زراعی می‌توان هر سال دو بار با راندمان تولید بالا محصول کشت و برداشت کرد.

این مسئول اختصاص و تامین اعتبارات مناسب برای بخش کشاورزی شهرستان‌ها را بسیار ضروری اعلام کرد و گفت: از اعتبارات بخش کشاورزی که امسال نیز به طور ویژه به استان اردبیل اختصاص یافته است انتظار می‌رود شهرستان‌ها نیز به تناسب برخوردار شوند تا شاهد پیشرفت و افزایش سطح زیر کشت در شهرستان‌ها باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی بیله‌سوار در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در سال زراعی جاری شاهد افزایش نزدیک به 10 درصدی تولید انواع محصولات خواهیم بود.

حسنیان ادامه داد: ما در پرداخت تسهیلات بانکی به کشاورزان نیز تلاش می‌کنیم به طوری که از محل هدفمندی یارانه‌ها 17 میلیارد ریال و از مشاغل خانگی یک میلیارد و 760 میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

این مسئول در پایان بیان داشت: در بیله‌سوار طول کانال بتنی و خاکی 115 کیلومتر و طول کانال‌گذاری به روش لاینینگ 280 کیلومتر است و بیش از 32 نوع محصول در این شهرستان کشت و برداشت می‌شود.

انتهای پیام/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول