اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست مازندران:

5 پناهگاه مازندران واگذار می‌شود / صدور پروانه شکار از فردا

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت از محیط زیست مازندران به مسئله برون‌سپاری اشاره کرد و گفت: در آینده خشکه‌داران، سمسکنده، دشت ناز، سایت ببر و بخشی از گلستانک را برون‌سپاری می‌کنیم.

5 پناهگاه مازندران واگذار می‌شود / صدور پروانه شکار از فردا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، هرمز محمودی راد ظهر امروز در کارگاه آموزشی برون‌سپاری صدور پروانه شکار و دفترچه ویژه شکار و صید که به میزبانی اداره کل پست استان مازندران برگزار شد، بیان داشت: هدف از برگزاری این همایش مشترک، صرفه‌جویی در هزینه رفت و آمد شکارچیان و کاهش مسایل و مخاطرات زیست محیطی است.

وی با بیان اینکه پست در ایران قدمت دیرینه دارد، ادامه داد: پست با عنوان چاپار از فرقه اسماعیلیه در ایران شکل گرفت و با توجه به دنیای اتوماسیون امروزی هنوز جایگاه خود را در بین مردم از دست نداده است.

محمودی‌راد گفت: از جمله خدمات پست این است که میزان رفت و آمد شهروندان را کم و با کم  شدن تردد مصرف سوخت فسیلی نیز کاهش می‌یابد و آلودگی هوا نیز کم می‌شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست مازندران افزود: در گذشته برای صدور پروانه شکار در روزهای اول ازدحام جمعیت زیاد بود و کارها به کندی صورت می‌گرفت اما با کمک پست این روند سریع‌تر و هم  برای اداره محیط زیست و متقاضی هزینه‌ای ندارد و از طریق پست پروانه‌ها به درب منزل شکارچی فرستاده می‌شود.

وی با بیان اینکه از 15 آبان امسال شکار پرندگان آغاز می‌شود، تصریح کرد: پروانه پرندگان آبزی و خشکزی جداست و باید برای هر نوع شکار پروانه جدا داشت. 

محمودی‌راد به برون‌سپاری اشاره کرد و گفت: در آینده خشکه‌داران، سمسکنده، دشت ناز، سایت ببر و بخشی از گلستانک را برون‌سپاری می‌کنیم.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست مازندران با بیان اینکه این قرارداد با پست نقطه عطفی در تاریخ محیط زیست استان است، خاطرنشان کرد: خدمات کوتاه می‌شود و از نظر محیط زیست به نفع جامعه است و با توجه به اینکه دولت دوران تحول را طی می‌کند باید در مسائل سوخت صرفه‌جویی کنیم.

محمودی‌راد گفت: همکاری محیط زیست با اداره پست سبب می‌شود که شکارچی که در روستا یا دهستان و بخش زندگی می‌کند با کمترین زمان و هزینه انجام شود.

وی با بیان اینکه مازندران ظرفیت بالایی دارد، تاکید کرد: نظارت و کنترل ما باید همراه با بهره‌برداری باشد و پناهگاه سمسکنده و دشت‌ناز را به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم تا از این مکان‌ها علاوه بر محافظت بهره‌برداری هم شود.

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول