اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ضمن انتقاد از لغو سفرهای انتخاباتی اوباما به دلیل طوفان

گینگریچ: بیکاری و بهای بنزین بر دوش اوباما سنگینی می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از لغو سفرهای انتخاباتی اوباما به دلیل طوفان سندی و ناکامی او در مدیریت حمله بنغازی، گفت که در آستانه انتخابات، بیکاری و بهای بنزین بر دوش اوباما سنگینی می‌کند.

گینگریچ: بیکاری و بهای بنزین بر دوش اوباما سنگینی می‌کند

به گزارش فارس، «نیوت گینگریچ» رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری «ای بی سی» بار دیگر در ادامه رویکرد انتقاد جمهوریخواهان از واکنش دولت دموکرات آمریکا به حمله صورت گرفته به کنسولگری این کشور در شهر «بنغازی» لیبی، اعلام کرد که واکنش کاخ سفید به حمله تروریستی بنغازی همچنان در حال آسیب زدن به ستاد انتخاباتی «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا است.

رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت: توجه کنید که اوباما درحال لغو سفرهای (انتخاباتی) خود به دلیل طوفان (سندی) است اما او سفرهای خود را به خاطر بنغازی لغو نکرد و شما باید تعجب کنید که بهای بنزین و نرخ بیکاری در آمریکا چطور دارد در هفته آخر مانده به برگزاری انتخابات نوامبر، روی دوش رئیس جمهور سنگینی می‌کند.

این در حالیست که خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گزارش داده است که اوباما سفرهای انتخاباتی آتی خود به ایالت های «ویرجینیا» و «کلرادو» را که قرار بود روزهای دوشنبه و سه شنبه برگزار شوند، به دلیل طوفان کنسل کرده است تا بتواند از واشنگتن این طوفان را نظارت کند.

«میت رامنی» نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز به دلیل طوفان، حضور روز گذشته (یکشنبه) ستاد انتخاباتی خود در ایالت «ویرجینیا» را لغو کرده است.

انتقادات ادامه دار جمهوریخواهان از اوباما در مدیریت حمله به کنسولگری آمریکا در لیبی در حالی مطرح می شوند که اوباما روز گذشته و در حالیکه تنها 9 روز به انتخابات آمریکا باقی مانده بود، در ژستی انتخاباتی اعلام کرد که مسئولیت حمله به کنسولگری بنغازی در نهایت بر عهده وی است.

اوباما در این باره اعلام کرد: دیدگاه من درباره این قضیه این است که اگر ما بفهمیم که اختلالی بزرگی در بین بوده و کسی کار خود را انجام نداده است، آنها باید جوابگو باشند. اوباما گفت: نهایتا من به عنوان فرمانده کل قوا مسئول (حمله صورت گرفته به کنسولگری آمریکا در لیبی) هستم و از این مسئولیت پا پس نمی‌کشم.

تقریبا ماه گذشته میلادی بود که انتشار فیلمی موهن و ضد اسلامی ساخت آمریکا منجر به گسترش تظاهرات ضد آمریکایی در جهان اسلام شد و در یکی از این تظاهرات که مقابل کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی واقع در لیبی صورت گرفت، «کریس استیونز» سفیر آمریکا به همراه سه دیپلمات آمریکایی دیگر کشته شدند.

دولت اوباما در ابتدا حمله صورت گرفته به کنسولگری این کشور در لیبی را به انتشار فیلم ضد اسلامی تولید شده این کشور و تظاهرات متعاقب آن نسبت داد اما بعدها این حمله را یک اقدام تروریستی توصیف کرد.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول