اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای استان کربلا اعلام کرد

کربلا آماده پذیرش سرمایه‌گذاران ایرانی

خبرگزاری فارس: رئیس شورای استان کربلا با بیان اینکه کربلا آماده پذیرش سرمایه‌گذاران ایرانی به ویژه تجار استان قم است، گفت: با مشارکت ایرانی‌ها پرچم مشترک مناطق آزاد اقتصادی را در کربلا برافراشته خواهیم کرد.

کربلا آماده پذیرش سرمایه‌گذاران ایرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم نصیب ‌جاسم‌خطابی در نشست مشترک تولید‌کنندگان و صادرکنندگان قم با استاندار و جمعی از مسئولان استان کربلا که یکشنبه ‌شب در سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان قم برگزار شد با تبریک عید سعید قربان گفت: در سفر به قم ضمن زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با مراجع عظام ملاقات داشتیم و از مجموعه اقتصادی سلفچگان بازدید کردیم.

وی مشاهدات خود را از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بالاتر از حد تصور دانست و ابراز داشت: ما معترف به این واقعیت شدیم که در این زمینه ایران پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته است.

معاون رئیس شورای استان کربلا تصریح کرد: باید با توجه به پیوستگی‌هایی که در قالب فعالیت‌های تجاری و بازرگانی بین قم و کربلا صورت می‌گیرد وحدت، هماهنگی و همسویی دو ملت تقویت شود.

وی عدم انعکاس موقعیت مثبتی همچون سلفچگان را به علت ضعف نمایندگی کنسول‌گری عراق در ایران دانست و یادآور شد: عدم انعکاس مناسب این فعالیت‌ها موجب شده تا ما نتوانیم از این فرصت‌ها که در منطقه به وجود آمده استفاده کنیم.

خطابی در ادامه به تشریح اهداف مسئولان کربلا از سفر به قم پرداخت و ابراز داشت: هدف از این سفر فراهم کردن زمینه فعالیت‌های اقتصادی، بازرگانی و تجاری بین قم و کربلا است.

معاون رئیس شورای استان کربلا خطاب به تولیدکنندگان و صادرکنندگان قم گفت: ما این استعداد و استطاعت را داریم که از توان ایرانی‌ها در زمینه احیای بخش تجارت و بازرگانی کربلا استفاده کنیم که البته این امر به دلیل مشارکت شما است نه به دلیل اینکه ما نیازمند به شما هستیم و نشانه ضعف اقتصادی ما باشد.

وی با بیان اینکه ما در موضع قدرت هستیم و توانایی‌های بسیار زیادی داریم، اظهار کرد: بازار عراق مشتریان زیادی دارد و این موقعیت خوبی است که تجار از این فرصت استفاده کنند و در این بازار حضور پیدا کرده و فرصت را از رقیبان تجاری خود به ویژه ترکیه و قطر سلب کنند.

خطابی با بیان اینکه باید این بازار را از دست آنها خارج کنید و در اختیار خود قرار دهید، یادآور شد: ما احساس می‌کنیم این ضعف از جانب شما بوده است که از فرصت‌ها استفاده نکرده‌اید وگرنه زمینه برای بهره‌برداری تجار همه کشورهایی که آمادگی دارند تا برای سرمایه‌گذاری در کربلا مشارکت کنند فراهم است.

معاون رئیس شورای استان کربلا با بیان اینکه در زمینه‌های مختلف دیدگاه‌های مشترکی بین ایران و عراق وجود دارد افزود: از لحاظ مسائل اعتقادی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی مشترکاتی داریم اما در عمل این ضعف متوجه شما است که این توان را در خود ایجاد نکردید.

وی تصریح کرد: با وجود توانمندی‌هایی که وجود دارد هنوز ما در گام نخست مانده‌ایم و گام‌های مثبتی برنداشته‌ایم.

خطابی تاکید کرد: ما زمینه‌های مساعدی را برای شما فراهم می‌کنیم که بتوانید مشارکت‌های لازم را داشته باشید و عنوان می‌کنیم این فرصت مغتنمی است که باید آن را غنیمت بدانید.

وی با اشاره به اینکه ما فرصت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در کربلا داریم خاطر نشان کرد: اما اولویت نخست را به سرمایه‌گذاران ایران اختصاص می‌دهیم.

معاون رئیس شورای استان کربلا در پایان با بیان اینکه برای به دست آوردن فرصت‌های اقتصادی و تجاری در کربلا امتیازات و اولویت‌ها را در اختیار سرمایه‌گذاران ایران قرار می‌دهیم ابراز داشت: امیدواریم در آینده نه چندان دور با مشارکت شما، پرچم مشترک مناطق آزاد اقتصادی را در کربلا برافراشته کنیم.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول