اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پدر یکی از دانش‌آموزان جان باخته در حادثه دهدز ـ لردگان:

پیام تسلیت رهبر بغض بروجن را خالی کرد

خبرگزاری فارس: پدر یکی از دانش‌آموزان جان باخته در حادثه دهدز ـ لردگان گفت: دریافت پیام تسلیت مقام معظم رهبری درست مثل آن بود که بغض سنگین مردم بروجن به یک‌باره خالی شد.

پیام تسلیت رهبر بغض بروجن را خالی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمد شمس ظهر امروز در مراسم یادبود دانش‌آموزان جان باخته بروجنی در لردگان، اظهار داشت: ملت ایران در دوران دفاع مقدس عزیزان بسیاری را از دست داد، در آن دوران جوانان رزمنده شور و نوای بسیاری را در جبهه‌ها به وجود آورده بودند.

وی افزود: با تلاش رزمندگان چه ایثارگری‌ها و رشادت‌هایی در جبهه‌های حق علیه باطل به وجود آمد، آنها توانستند با دست خالی در این جنگ در برابر استکبار جهانی که تا دندان مسلح بود بایستند.

شمس بر ضرورت انتقال تجربیات دوران هشت سال دفاع مقدس به نسل امروز تأکید کرد و گفت: این رشادت‌ها، شهادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان باید به نسل‌های دوم و سوم انقلاب انتقال داده شود تا بدانند که این انقلاب چگونه تداوم یافته است.

راهیان نور اصلی‌ترین راه انتقال ایثارگری‌های رزمندگان است

پدر دانش‌آموز جان باخته بروجنی برگزاری اردوهای راهیان نور را یکی از راه‌های انتقال ایثارگری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان برشمرد و بیان داشت: برگزاری اردوهای راهیان نور و اعزام دانش‌آموزان به این منطقه جنگی موجب خواهد شد تا جوانان این مرز و بوم با اطلاعات جنگ آشنا شوند.

وی ادامه داد: اینکه دشمنان تا کجا پیشروی کرده بودند، جوانان غیور و رزمندگان دلاور چگونه با دست خالی در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کردند، در دفاع از خاک میهن چه خون‎هایی به زمین ریخته شده و چگونه این امنیت برای کشور فراهم شده است.

شمس اضافه کرد: جنگ فقط به صورت جنگ گرم نیست، الان جنگ دشمن با ملت ایران یک جنگ فرهنگی و نرم است، این جنگ نیز نیاز به شهادت دارد، این جنگ نیز بدون کشتار و شهید نخواهد بود.

دانش‌آموزان شهادت را لمس کرده بودند

این پدر شهیده ادامه داد: البته این به آن معنی نیست که بگوییم این عزیزان که کشته شدند بی احتیاطی نبوده، حتما بی احتیاطی بوده و حتما در جای خود هم بررسی می‎شود، مسلئه مهم این است که بروز چنین مسائلی نباید ما را از اصل مهم که همان انتقال ارزش‎های دفاع مقدس به نسل جوان است غافل کند.

وی با بیان اینکه بروز چنین اتفاقی جامعه ما را دچار تغییر و تحول کرد، گفت: برای ملت ایران و نه تنها من به عنوان پدر یکی از این دانش‌آموزان افتخار بزرگی است.

شمس با بیان اینکه آنها خودشان راه خودشان را پیدا کردند، اضافه کرد: اگر دلنوشته‌های این دانش‌آموزان بررسی شود متوجه می‎شوید که این دانش‌آموزان خود شهادت دیده‌اند و متوجه می‎شوید اینها در چه جایگاهی بودند و ما چقدر از آنها غافل بودیم.

کاروان پیاده لردگان افتخارآفرین شد

پدر این دانش‌آموز جان باخته با تشکر از مردم لردگان برای شرکت در مراسم تشییع جنازه دانش‌آموزان، گفت: در حال حاضر در تمامی شهرهای این استان برای این عزیزان مراسم عزاداری‌ در حال برگزاری است که این عزاداری‌ها باعث می‎شود تا غصه‌ها کم شود.

وی با اشاره به تماس تلفنی پدر دانش‌آموزی که در غم این حادثه بسیار بی‌‎تاب است، گفت: دخترم هانیه از صبح تا شب برای این دانش‌آموزان گریه می‌کند شما خود با او صحبت کنید و او را آرام کنید، این تنها نمونه کوچکی از همدلی مردم این استان با خانواده‌های حادثه دیده در این حادثه جانگداز است.

شمس در ادامه با اشاره به مسیر کاروان پیاده لردگان در زمان جنگ، گفت: این جاده از سمت لردگان به خوزستان راه می‎یابد، مسئولان نیز متوجه شدند این مسیر راحت‌ترین مسیر به خوزستان است، برهمین اساس این کاروان باعث افتخار شد.

پیام تسلیت مقام معظم رهبری بغض بروجن را خالی کرد

شمس با تشکر بسیار از ابراز همدردی مقام معظم رهبری در این حادثه جانگداز، گفت: خدا نکند برای هیچ عزیزی اتفاق بدی بیافتد، یک بغض سر کینه اکثریت آنان که جوان مرگ می‌بینند ایجاد می‎شود، با بروز این حادثه این بغض سردل ما بود و هرچه گریه و زاری می‌کردیم رد نمی‎شد.

وی ادامه داد: همین که پیام تسلیت مقام معظم رهبری آمد درست مثل آن بود که این بغض به یکباره خالی شد، برهمین اساس روزشماری می‌کنم که یک روز توفیقی ایجاد شود تا به نیابت از طرف تمامی خانواده این داغ‌دیدگان دست مقام معظم رهبری را به خاطر این تسلیت ببوسم.

شمس تصریح کرد: وقتی مقام معظم رهبری با حزن و اندوه خود را در این فاجعه بزرگ شریک دانست همه به شدت تحت تأثیر قرار گرفتیم، هیچوقت انتظار نداشتیم که مشکلی در این استان ایجاد شود که ایشان دچار حزن و اندوه شوند و این برای ما خیلی سنگین و گران تمام شد.

مراسم یادبود 24 دانش‌آموز جان باخته در حادثه رانندگی محور دهدز ـ لردگان با حضور مسئولان و مدیران شهرستان لردگان، خانواده معظم شهدا، جمعی از فرهنگیان و دانش‌آموزان، و جمعی از خانواده داغدیدگان این حادثه امروز در لردگان برگزار شد.

انتهای پیام/ع10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول