اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پرواز 4:10 دقیقه بامداد روز 14 آبان‌ماه

فرودگاه تبریز میزبان حاجی‌های آذربایجان‌شرقی خواهد بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: پروازهای برگشت حجاج استان به مقصد تبریز صورت می‌گیرد.

فرودگاه تبریز میزبان حاجی‌های آذربایجان‌شرقی خواهد بود

علی رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: امروز تصمیم نهایی در رابطه با پروازهای برگشت حجاج آذربایجان‌شرقی گرفته شد.

وی افزود: مقرر شد تا شرکت ماهان با 10 پرواز کل حجاج استان را از عربستان صعودی به تبریز انتقال دهد.

رستمی در خصوص نوع هواپیماهایی که حجاج را انتقال خواهد داد، تصریح کرد: هواپیمایی ایرباس و بوئینگ 747 هواپیماهای مورد نظر شرکت ماهان برای انتقال حجاج استان هستند.

وی در زمینه اینکه آیا باند فرودگاه تبریز با توجه به عملیات بازسازی که در حال انجام است، جوابگوی هواپیماهای پهن‌پیکر یاد شده خواهد بود، خاطرنشان کرد: با تغییراتی که با تلاش شبانه‌روزی کارکنان فرودگاه‌های استان در باند دوم فرودگاه تبریز صورت گرفته این امکان فراهم آمده است.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی در ادامه نصب چراغ، طراحی و اجرای طرح تقرب را از جمله اقدامات صورت گرفته در باند دوم فرودگاه تبریز اعلام کرد.

رستمی با اشاره به برنامه برگشت حجاج استان گفت: 4:10 دقیقه بامداد روز 14 آبان‌ماه نخستین گروه از حجاج اعزامی استان به عربستان به فرودگاه تبریز خواهند رسید.

امسال به دلیل انجام عملیات بازسازی در باند اصلی فرودگاه تبریز امکان انجام پروازهای رفت حجاج از طریق هواپیماهای پهن‌پیکر از جمله بوئینگ 747 از طریق این فرودگاه امکان‌پذیر نشد و این حجاج از طریق فرودگاه ارومیه به سرزمین وحی اعزام شدند.

امسال 3 هزار نفر از آذربایجان‌شرقی به حج واجب مشرف شدند که 2 هزار و 700 نفر حجاج و 300 نفر عوامل اجرایی را شامل می‌شوند و همه اعزام‌های استان در قالب مدینه قبل بود. 

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول