اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهادکشاورزی نیشابور:

برداشت پیاز از سطح 80 هکتار اراضی نیشابور آغاز شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهادکشاورزی نیشابور گفت: برداشت پیاز از سطح 80 هکتار از اراضی نیشابور آغاز شده است.

برداشت پیاز از سطح 80 هکتار اراضی نیشابور آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی نیشابور، رضا جباران اظهار کرد: نیشابور قطب مهم تولید محصولات زراعی، باغی و پیاز کشور است.

وی بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از 4 هزار و 400 تن محصول  پیاز برداشت شود.

رئیس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهادکشاورزی نیشابور عنوان کرد: میانگین تولید پیاز در هر هکتار 55 تن است اما کشاورزانی که اصول زراعی را رعایت می‌کنند، امکان افزایش این میزان تا سه برابر را نیز دارند.

جباران ادامه داد: این محصول غالباً در بخش زبرخان شهرستان نیشابور به‌صورت نیمه‌مکانیزه از ارقام آذر‌شهر، سفید و قرمز محلی اسحاق‌آباد کشت می‌شود که از کیفیت خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی کاشت خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از تولید‌کنندگان در سال زراعی جاری، کلاس‌هایی برای  ارائه توصیه‌های فنی مراحل کاشت برگزار شد که با 120 نفر از کشاورزان پیازکار قرارداد کشت منعقد شده و نهاده‌های مورد نیاز آنان تامین و توزیع شده است.

رئیس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهادکشاورزی نیشابور اضافه کرد: مصرف سرانه پیاز در کشور پنج تا شش و نیم کیلوگرم در سال است که با توجه به ارزش غذایی این محصول، مصرف سرانه آن رو به افزایش است.

انتهای پیام/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول