اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گینگریچ: رسوایی اوباما در مدیریت حمله بنغازی عظیم‌تر از «واترگیت» است

خبرگزاری فارس: رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در پیروی از رویکرد انتقادی حزب جمهوریخواه از دولت اوباما، مدیریت حمله به کنسولگری آمریکا در لیبی توسط دولت اوباما را رسوایی عظیم تر از واترگیت توصیف کرد.

گینگریچ: رسوایی اوباما در مدیریت حمله بنغازی عظیم‌تر از «واترگیت» است

به گزارش فارس به نقل از پایگاه عبری زبان «عاروتص شوع»، «نیوت گینگریچ» رئیس سابق و چهره جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (شنبه) در انتقاد از مدیریت حمله صورت گرفته به سفارت آمریکا در لیبی توسط دولت «باراک اوباما»، اعلام کرد که مدیریت دولت اوباما در قبال این حمله، در مقایسه با رسوایی «واترگیت» رئیس جمهوری اسبق آمریکا «نیکسون» بزرگ تر است زیرا در واترگیت کسی کشته نشد.

رئیس سابق مجلس نمایندگان کنگره و از نامزدهای سابق جمهوریخواه برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پیامی که در شبکه اجتماعی «توئیتر» منتشر کرد،‌ اینطور نوشت که: هیچ کسی در واترگیت کشته نشد. اوباما درباره بنغازی دروغ می گوید و دروغ های تعمدی بایدن در پنج شنبه شب باید در مقایسه با نیکسون، یک رسوایی بزرگ تر در نظر گرفته شود.

گینگریچ اعلام کرده است: بدیهی است که تیم اوباما تصمیم گرفته است که معاون رئیس جمهوری درباره حمله ای که منجر به مرگ 4 آمریکایی از جمله سفیر آمریکا در لیبی شد،‌ دروغ بگوید. در حال حاضر، یک ماه از نادرستی و پنهان کاری تیم اوباما درباره بنغازی می گذرد و رسیدن به حقیقت درباره این حمله باید به هدف اولیه مناظره های بعدی ریاست جمهوری تبدیل شود.

چنی اظهارات انتقاد آمیزی از دولت اوباما در حالی گزارش شده اند که در جریان مناظره پنج شنبه شب گذشته میان نامزدهای پست معاونت ریاست جمهوری 2012 آمریکا، بایدن انتقاد جمهوریخواهان از واکنش دولت دموکراتیک اوباما به حمله بنغازی را نادیده گرفت و آن را یک مشت چرندیات خواند.

معاون اوباما همچنین گفت که علت اینکه دولت اوباما حمله صورت گرفته به سفارت آمریکا در لیبی را سریعا اقدام تروریستی نخواند، این بود که مقامات اطلاعاتی آمریکا اطلاعات دیگری ارائه کرده بودند. بایدن اعلام کرد که به محض دریافت حقایق بیشتر درباره اینکه دقیقا چه اتفاقی در لیبی افتاده است، ارزیابی مقامات اطلاعاتی آمریکا نیز تغییر کرد.

«پل رایان» معاون اول «میت رامنی» رقیب جمهوریخواه اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز در جریان مناظره با بایدن بار دیگر حمله صورت گرفته در لیبی را محکوم کرد و آن را نشان دهنده فروپاشی سیاست خارجی دولت اوباما دانست.

اخیرا فیلمی موهن و ضد اسلامی در ایالت کالیفرنیا منتشر شد که موج گسترده ای از تظاهرات ضد آمریکایی را در کشورهای جهان اسلام به دنبال داشت. تظاهرات ضد آمریکایی صورت گرفته در لیبی نیز به حمله به کنسولگری آمریکا در شهر «بنغازی» و مرگ «کریس استیونز» سفیر و سه دیپلمات آمریکایی دیگر در این کشور منجر شد.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول