اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تظاهرات مردم طرابلس و بنغازی در اعتراض به درگیری‌های بنی‌ولید

خبرگزاری فارس: مردم شهرهای طرابلس و بنغازی لیبی در اعتراض به ادامه درگیری‌های شهر بنی‌ولید که به کشته و زخمی شدن صدها تن منجر شده است، تظاهرات کردند.

تظاهرات مردم طرابلس و بنغازی در اعتراض به درگیری‌های بنی‌ولید

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، صدها نفر از مردم لیبی روز یکشنبه با برپایی تظاهرات در خیابان‌های طرابلس و همچنین بنغازی، مهد قیام مخالفان این کشور علیه رژیم سابق، خواستار پایان درگیری‌ها در شهر بنی‌ولید شدند.

لیبیایی‌ها در سالگرد پایان جنگ داخلی در لیبی که به کشته شدن معمر القذافی دیکتاتور این کشور و سرنگونی رژیم وی منجر شد، مردم لیبی اعلام کردند که هنوز صلح و ثباتی را که خواستار آن بودند محقق نشده است.

تظاهرات ‌کنندگان تاکید کردند که درگیری‌های بنی ولید می‌تواند سر آغاز درگیری‌های داخلی در این کشور باشد که همه لیبی را نابود کند.

شهر بنی ولید از چند هفته پیش به محاصره نیروهای ارتش و شبه‌نظامیان اهل مصراته درآمده است که خواهان تحویل گرفتن افراد متهم به ربودن و شکنجه عمران شعبان هستند.

بحران انسانی در بنی ولید به دنبال درگیری ارتش با شبه‌نظامیان بنی‌ولید که به کشته شدن دستکم 50 تن و زخمی شدن صدها تن دیگر منجر شده، شدت یافته است.

تظاهرات‌کنندگان در لیبی دولت را به دروغگویی و جوسازی متهم کردند و گفتند: دولت چگونه اعلام می‌کند که خمیس القذافی و موسی ابراهیم را دستگیر کرده است در حالی که هیچ عکس یا تصویری از آنها تاکنون منتشر نشده است.

آنها از محمد المقریف، رئیس کنگره ملی  و همه نمایندگان پارلمان لیبی خواسنتد که استعفا بدهند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول