اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان بوشهر:

فراهم کردن شرایط برای دسترسی به خدمات قضایی تکلیف شرعی است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: بر اساس تکلیف شرعی باید این امکان را فراهم کرد تا مردم بتوانند با سهولت به خدمات قضایی دسترسی داشته باشند.

فراهم کردن شرایط برای دسترسی به خدمات قضایی تکلیف شرعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری استان بوشهر، حیدر بحرانی در نشست با رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی سراسر استان بوشهر ضمن تأکید بر وجود برنامه‌ریزی منسجم در حیطه کاری ذی‌ربط و نظارت دقیق در رسیدگی به پرونده‌ها، برخورداری از احساس مسئولیت و وجدان کاری را از اهم وظایف همگانی برشمرد و گفت: اگر احساس مسئولیت توأم با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیحی باشد می‌تواند به ما در پیشبرد اهداف نظام قضایی اسلامی از یک سو و از سوی دیگر در ایفای تکالیف و رسالتی که قانوناً و شرعاً به عهده ماست کمک شایانی کند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر ابراز داشت: بر اساس تکلیف شرعی باید این امکان را فراهم کرد تا مردم بتوانند با سهولت به خدمات قضایی دسترسی داشته باشند و دستگاه قضا را مأمن و ملجأ خود قرار دهند و در این صورت است که احساس وجود نظم و امنیت در جامعه تقویت و نهادینه می‌شود.

رئیس شورای قضایی استان بوشهر اضافه کرد: همه ما مکلف به جلب اعتماد عمومی و رضایتمندی قشرهای مختلف جامعه هستیم و این مهم محقق نمی‌شود مگر آنکه در روند رسیدگی پرونده‌های قضایی و خدمات‌رسانی به آحاد جامعه نظم و انضباط، دقت و سرعت و قاطعیت در عمل را سرلوحه قرار داده و عدالت محور باشیم و از طرفی دیگر برای رفع اطاله دادرسی تمام توان خود را به کار بندیم تا خدواند منان و خلق خدا از ما خشنود و راضی شوند.

وی همچنین با اشاره به اشاعه فرهنگ سازش بین عموم مردم و تلاش برای نهادینه کردن آن، این امر را خدا پسندانه دانست و گفت: صدور رأی توسط قضات به منظور احقاق حق نافع فرهنگ صلح و سازش نیست بلکه باید پیش از هر اقدامی کمر همت بست و با دعوت اصحاب دعوی ضمن رعایت حقوق حقه‌شان، آنان را به سمت این مهم نیز سوق داد.

بحرانی تصریح کرد: رؤسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌ها نسبت به حضور و خروج به موقع کارکنان و قضات زیرمجموعه خود مسئولند و باید تمام اعمال و رفتار آنان را تحت کنترل داشته باشند که مبادا بعضاً با سهل‌انگاری و سهواً رفتاری را مرتکب شوند که در اذهان عمومی عدم پاسخگوئی نسبت به مردم تلقی شود که در صورت بروز چنین ذهنیتی ممکن است به چهره دستگاه قضا با همه عملکرد مثبتش خدشه وارد سازد.

رئیس کل دادگستـری استان بوشهر در پایان ضمن دعوت رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی به بازدید از زندان‌های حوزه قضایی مربوطه خواستار رفع مشکلات احتمالی آنان شد و اذعان داشت: این نکته نیز نباید فراموش شود که خط مشی دستگاه قضا در تعامل با سایر ارگان‌ها و نهادهای اجرایی برای حل مسائل و مشکلات موجود در جامعه است و اینگونه است که می‌توان رشد و تعالی و ترقی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را شاهد بود.

انتهای پیام/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول