اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری دوشنبه آفتابی می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی سامانه بارشی فعال در این استان از اواخر امروز از منطقه خارج و از روز دوشنبه جوی پایدار در سطح استان برقرار خواهد شد.

چهارمحال و بختیاری دوشنبه آفتابی می‎شود

شاهرخ پارسا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: با فعالیت سامانه بارشی از روز جمعه ششم آبان در این استان شاهد بارش باران در نقاط مختلف استان بودیم.

وی با اشاره به میزان بارش‌های جوی ثبت شده در این استان، گفت: در شهرکرد 4.1 میلی متر، کوهرنگ 26.8 میلی متر، لردگان 12.6 میلی متر، بروجن 3.9 میلی متر، فرخشهر 2.4 میلی متر، سامان 3 میلی متر بارندگی گزارش شده است.

پارسا ادامه داد: در دزک 14.5 میلی متر، آورگان 6.8 میلی متر، مال‌خلیفه 7.4 میلی متر، بلداجی 6 میلی متر، فارسان 8 میلی متر، اردل 10.7 میلی متر، سورشجان 6 میلی متر، بن 1.5 میلی متر، دوآب صمصامی 8.9 میلی متر، شلمزار 10.7 میلی متر بارندگی ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری دمای فعلی شهرکرد را 9 درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و گفت: در 24 ساعت گذشته گرم‌ترین نقطه این استان مال‌خلیفه با 22 درجه سانتی‌گراد و سردترین نقطه این استان کوهرنگ با سه درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی هوای این استان در 24 ساعت آینده، اظهار داشت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی یک سامانه بارشی از روز جمعه در سطح این استان فعال بود که از اواخر امروز از منطقه خارج و از روز دوشنبه جوی پایدار در سطح استان برقرار خواهد شد.

پارسا با اشاره به شرایط جغرافیایی و اقلیم متنوع این استان، گفت: وجود کوهستان‌های متعدد و مرتفع در این استان و پیامدها و تبعات اقلیمی آنها که به صورت بارش فراوان در اشکال برف و باران و پایین بودن دما و تبخیر نمایان می‌شود موجب شده تا این استان یکی از شاخص‌ترین استان‌های کشور از نقطه نظر ذخائر آبی محسوب شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در استان چهارمحال و بختیاری اقلیم‌های نیمه خشک سطح محدودی را در بردارند و بخش وسیعی از این استان را اقلیم‌های مدیترانه‌ای، مرطوب و با طیف دمایی سرد در برگرفته است.

وی افزود: منشأ عمده بارندگی‌ها در این استان جریان‌‎های هوای مرطوب و باران‌زایی است که به همراه مراکز کم فشار مهاجر از سمت مدیترانه، سودان در آفریقا و دریای سرخ به منطقه می‎رسد.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول