اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بهره‌برداری از رادار هواشناسی بوشهر

پروژه کمربند رادار هواشناسی غرب و شمال کشور تکمیل می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی بوشهر گفت: با بهره‌برداری از پروژه رادار هواشناسی بوشهر، پروژه کمربند رادار هواشناسی غرب و شمال کشور تکمیل می‌شود.

پروژه کمربند رادار هواشناسی غرب و شمال کشور تکمیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر نادر شفی‌خدایی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر هشت ایستگاه هواشناسی در حال ساخت و دو ایستگاه آماده افتتاح داریم.

وی با بیان اینکه سیستم ناوبری هوایی استان بوشهر مجهز است، اضافه کرد: برد مفید اطلاعاتی این رادار 250 کیلومتر است و هر 15 دقیقه 25 محصول در امور ناوبری، توده هوا، سمت و سرعت باد را نشان می‌دهد و با سایر رادارهای غرب و جنوب و غرب کشور نیز در ارتباط است.

شفی خدایی افزود : این رادار با دقت بالای پیش‌بینی ، کار سنجش پدیده‌های جوی مانند سمت و سرعت باد نوع ابر و میزان آب موجود در آن برای بارش، پیش‌بینی وقوع توفان‌های تندری، رگبار، رعد و برق ، تگرگ و پدیده‌های جوی که روی نقشه‌های هواشناسی قابل شناسایی نیست را انجام می‌دهد.

وی گفت: اجرای مرکز رادار هواشناسی بوشهر سال 85 آغاز شد و اکنون پس از استان‌های تهران، مازندران، آذربایجان شرقی، خوزستان و کرمانشاه هواشناسی بوشهر نیز به شبکه رادارهای هواشناسی پیوسته است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سال گذشته با وجود همه پیش‎بینی‎ها و آمادگی‎های لازم با کاهش بی‎سابقه دما در منطقه تنگ ارم که به زیر منفی 10 رسید، خسارت زیادی به بخش کشاورزی وارد شد.

وی اضافه کرد: کاهش دما و تداوم سرما، سرعت و شدت و وسعت سرمازدگی خارج از پیش‏بینی‎های ما بود و همین امر سبب بروز خسارت‎ به محصولات کشاورزی شد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: این در حالی است که در مرداد ماه امسال با افزایش بی‎سابقه دما مواجه بودیم طوری که دمای 46 درجه با 60 درصد رطوبت شرایط زیستی و عملکردی را به پایین‎ترین حد خود رساند.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول