اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ‌وزیر نفت خبر داد‌

سرمایه‌گذاری ده‌ها میلیارد دلاری ‌برای ‌تکمیل تمام فازهای پارس جنوبی‌

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت از سرمایه‌گذاری ده‌ها میلیارد دلاری ‌برای توسعه و تکمیل تمام فازهای پارس جنوبی خبر داد.

سرمایه‌گذاری ده‌ها میلیارد دلاری ‌برای ‌تکمیل تمام فازهای پارس جنوبی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه پارس جنوبی، محسن خجسته‌مهر اظهار داشت: پارس جنوبی از اهمیت بسیار زیادی در صنعت نفت برخوردار است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت افزود: اهمیت راهبردی پارس جنوبی ما را وادار به تدوین و نهایی کردن سند توسعه راهبردی منطقه ویژه پارس به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی وزارت نفت می‌کند.

خجسته‌مهر خاطر نشان کرد: بزرگ‌ترین زیرساخت صنعتی و اقتصادی کشور در منطقه ویژه پارس قرار دارد و طبیعی است که توسعه این منطقه باید متوازن و یکپارچه صورت گیرد؛ از این رو آمایش سرزمین و ایجاد الگوهای صنعتی، تجاری، اقتصادی و فرهنگی باید در این منطقه فراهم شود.

معاون وزیر نفت یادآور شد: سند توسعه راهبردی منطقه ویژه پارس که به همت مدیرعامل این سازمان کلید خورد، از سوی مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی و همکاری بخش‌های دانشگاهی و سایر مدیریت‌ها و واحدهای تخصصی وزارت نفت در دست تدوین است.

وی اذعان داشت: پس از تدوین و نهایی شدن این سند، توسعه این منطقه بر اساس نقشه راه استاندارد، طبق روش‌ها و الگوهای جهانی انجام خواهد شد.

معاون وزیر نفت با اشاره به برخورداری پارس جنوبی از هشت درصد ذخایر گازی جهان و نیمی از ذخایر گازی کشور تصریح کرد: منطقه ویژه پارس، بزرگ‌ترین مجموعه صنعتی کشور و مهم‌ترین زنجیره ارزش صنعت نفت است که توسعه آن متضمن رشد اقتصاد کلان کشور در آینده است.

خجسته‌مهر همچنین از برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری ده‌ها میلیارد دلاری در حوزه‌های پایین دستی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد و افزود: 80 میلیارد دلار برای توسعه و تکمیل تمام فازهای پارس جنوبی سرمایه‌گذاری می‌شود.

معاون وزیر نفت در امور برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری با بیان اینکه منطقه ویژه پارس، تولید ثروت را به عهده دارد، یادآور شد: تداوم این توسعه به تولید ثروتی بزرگ برای کشور منجر می‌شود و محور این توسعه شاخص‌هایی را که به عنوان رشد هشت درصدی اقتصاد کشور طبق برنامه پنجم توسعه در نظر گرفته شده است ارتقا می‌دهد.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول