اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

واکنش مشعل به کناره‌گیری از ریاست دفتر سیاسی حماس

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس درباره کناره‌گیری خود از ریاست دفتر سیاسی حماس گفت: بین کناره‌گیری از پست و سمت و دست کشیدن از نقش آفرینی و مواضع فرق وجود دارد.

واکنش مشعل به کناره‌گیری از ریاست دفتر سیاسی حماس

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری سما، «خالد مشعل» در اظهاراتی پس از به جا آوردن نماز عید قربان در دوحه تاکید کرد که آشتی ملی مسئله راهبردی برای حماس است و این جنبش تلاش‌های خود برای اجرای توافقات انجام شده در قاهره و دوحه را ادامه خواهد داد.

وی افزود که ما برای از بین بردن همه موانع بر سر راه آشتی ملی تلاش خواهیم کرد زیرا دودستگی و اختلافات یک شر است و ما به اذن خداوند متعال از آن خارج خواهیم شد.

مشعل درباره دعوت امیر قطر به حمایت از گزینه آشتی در سخنرانی تاریخی خود در دانشگاه اسلامی غزه نیز اظهار داشت که تلاش‌ها بین فتح و حماس و همه گروه‌های فلسطینی با نظارت عربی و اسلامی به منظور کمک به فلسطینیان برای پشت سر گذاشتن مرحله دودستگی و اختلافات، تشدید خواهد شد.

رئیس دفتر سیاسی حماس در خصوص سفر شیخ «حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر به غزه نیز تاکید کرد که این سفر در راستای شکست محاصره تحمیلی بر غزه و پایداری ملت فلسطین و بازسازی ویرانه‌های جنگ غزه، یک سفر تاریخی بود.

وی اظهار داشت که سفر امیر قطر در راستای تلاش قطر برای حمایت از قضیه امت عربی و اسلامی و بویژه قضیه فلسطین است و ما همچنان موضع شجاعانه قطر در جریان تجاوز اسرائیل به غزه و دعوت امیر قطر به برگزاری نشست فوری عربی برای متوقف کردن تجاوزات اسرائیل را به یاد داریم.

مشعل درباره کناره‌گیری خود از ریاست دفتر سیاسی حماس نیز گفت: بین کناره‌گیری از پست و سمت و دست کشیدن از نقش آفرینی و مواضع فرق وجود دارد و ما به ایفای نقش خود در خدمت به قضایای فلسطین و امت و ملت فلسطین ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول