اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اثر هنرمند شهرری به نمایشگاه عکس تهران راه یافت

خبرگزاری فارس: حامد هوشیاری با یک عکس در نمایشگاه عکس گروهی «میراث فرهنگی شهر من» در نمایشگاه خانه عکاسان ایران به مناسبت هجدهمین سالگرد فعالیت خانه عکاسان ایران حضور دارد.

اثر هنرمند شهرری به نمایشگاه عکس تهران راه یافت

حامد هوشیاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: بعد از نمایشگاه گروهی عکس عاشورا و نمایشگاه گروهی عکاسانه، این سومین حضور من در نمایشگاه عکس است.

این هنرمند اهل ری با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های هنری مخاطبان خاص خود را دارد، در این باره عنوان کرد: میراث فرهنگی اگرچه حوزه‌ای تخصصی است اما مخاطبان آن همه قشرهای جامعه هستند و بهترین مکان برای نمایش این آثار مکان‌های عمومی است که این امر نیازمند همکاری ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه عکاسی میراث فرهنگی، ذاتاً ثبت هویت ملی را به عنوان یک هدف به دنبال دارد، گفت: این‌گونه از عکاسی که به ثبت هویت ملی و فرهنگی کشور می‌پردازد‌، آثاری را به تصویر می‌کشد که خواسته و ناخواسته توسط ما یا عوامل طبیعی دستخوش تغییر بوده و شاید در آینده تنها اثر باقی مانده از آنها همین عکس‌ها باشند.

هوشیاری ادامه داد: مردم در کنار آثار تاریخی عکس می‌گیرند تا جاودانه شوند، این همان رابطه مخاطب و میراث فرهنگی است، پس در این میان باید گفت که عکاسی از بناهای تاریخی یک حرکت ملی به سوی هویت ملی و فرهنگی کشورمان است.

این منتقد تئاتر و سینما اظهار داشت: امیدوارم که به عکاسان این بخش که به ثبت هویت ملی ما می‌پردازند نگاه بیشتری شود تا فرصتی فراهم شود عکاسان بتوانند از میراث فرهنگی هر شهر در کشورمان عکس‌های ماندگاری را برای نسل‌های بعد به ثبت برسانند که این امر با برگزاری نمایشگاه‌های این چنینی می‌تواند مخاطبان خود را بیشتر کند.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات عکاسان این است که اگر پایگاه‌های عکاسی که تعدادشان هم زیاد است عکس‌ها را رایگان در اختیار استفاده‌کنندگان قرار ندهد عکاسی دوباره رونق بیشتر پیدا می‌کند، در این شرایط عکس‌های روزنامه‌ها دوباره اختصاصی می‌شود. راهکار دیگر هم این است که برای انتشار عکس نیاز به اجازه گرفتن از عکاسان باشد تا دوباره عکاسی فرصتی برای مطرح شدن پیدا کند.

گفتنی است، این نمایشگاه با موضوع جلوه‌های میراث فرهنگی در شهر من تا 10 آبان ماه سال جاری در خانه عکاسان ایران برپاست. این نمایشگاه شامل 200 عکس از 200 عکاس می‌باشد و اختتامیه آن 9 آبان ماه همزمان با جشن 18 سالگی خانه عکاسان ایران در سالن سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.

در این برنامه از استاد رضا نور بختیار به پاس یک عمر فعالیت هنری در رشته عکاسی تجلیل می‌شود. 

این گزارش حاکی است، نمایشگاه «میراث فرهنگی شهر من» هر روز از ساعت 9 تا 19 در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران واقع در تهران تقاطع حافظ و سمیه در حوزه هنری پذیرای علاقه‌مندان است. ‏

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول