اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 92

اولویت اختصاص اعتبارات به ساماندهی نهرهای نهاوند است

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری شهرستان نهاوند گفت: تلاش می‌شود در سال 92 اولویت اختصاص اعتبارات بخش کشاورزی برای ساماندهی نهرها و آبیاری تحت فشار باشد.

اولویت اختصاص اعتبارات به ساماندهی نهرهای نهاوند است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، خدایار ظفری ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات ساماندهی انهار سنتی در شهرستان نهاوند اظهار داشت: بتونی کردن کانال‌های عبور آب کشاورزی با وجود اینکه نیاز به اعتبارات بالایی دارد اما در درازمدت موجب جلوگیری از هدررفت آب و موجب کاهش مدت‌زمان انتقال آب برای کشاورزان می‌شود.

وی افزود: تاکنون توسط جهاد کشاورزی بیش از 12 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی انهار سنتی در نهاوند اختصاص یافته و هزینه شده که نشان‌دهنده توجه دولتمردان و مسئولان به ایجاد تحول اساسی در این بخش است.

سرپرست فرمانداری نهاوند از وجود بیش از یک‌هزار کیلومتر نهر سنتی در اراضی نهاوند خبر داد و گفت: تاکنون از این میزان 160 کیلومتر بتونی شده که توسط جهاد کشاورزی و امور آب انجام شده است.

وی به سرعت گرفتن این پروژه‌ها توسط جهاد کشاورزی اشاره کرد و ابراز داشت: جهاد کشاورزی توانسته با وجود کمبود اعتبارات در این زمینه به صورت امانی نسبت به انجام بتونی کردن کانال‌ها اقدام کند که موجب رضایت عمده کشاورزان نهاوند شده است.

ظفری از عبور 50 درصد آب شهرستان نهاوند از نهرهای شعبانی، گرین و راج خبر داد و گفت: در صورتی که این سه نهر مهم و اساسی بتونی و ساماندهی شوند بخش بزرگی از معضلات اجتماعی کشاورزان در نهاوند کاهش می‌یابد.

وی افزود: بتونی کردن این سه نهر بزرگ در نیمه نخست سال جاری و سال 92 یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های شهرستان در بخش کشاورزی است بنابراین باید نسبت به تأمین اعتبار برای ساماندهی آنها تلاش شود زیرا حدود 40 درصد از این نهرها بتونی شده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان نهاوند گفت: تلاش می‌شود در سال 92 اولویت اختصاص اعتبارات بخش کشاورزی برای ساماندهی نهرها و آبیاری تحت فشار باشد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول