اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد

اسکان دائم زلزله‌زدگان تا آخر آبان‌ماه/ بتن‌ریزی سقف 7 هزار واحد خانه روستایی

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه کار اسکان دائم زلزله‌زدگان آخر آبان‌ماه به پایان می‌رسد، گفت: دیوارچینی بیش از 3 هزار و 700 واحد و بتن‌ریزی سقف 7هزار واحد خانه روستایی در مناطق زلزله‌زده انجام شده است.

اسکان دائم زلزله‌زدگان تا آخر آبان‌ماه/ بتن‌ریزی سقف 7 هزار واحد خانه روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، احمد علیرضابیگی بعد از پایان بازدید از مناطق زلزله‌زده در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه برخی مشکلات اجتماعی مانع از پیشرفت کار با سرعت دلخواه می‌شود، افزود: مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که بدون همراهی آنان کار بازسازی به کندی پیش خواهد رفت و باید همکاری بیشتری کنند تا کارها به سرعت پیش برود.

وی از انجام دیوارچینی بیش از سه هزار و 700 واحد و بتن‌ریزی سقف 7 هزار واحد خانه روستایی در مناطق زلزله‌زده خبر داد و افزود: انشعاب‌های لازم برای این واحدها نیز به سرعت در حال انجام است و امیدواریم طی هفته آینده به صاحبان آنها تحویل داده شود.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: کانکس‌های اسکان موقت و سازه‌های نگهداری دام نیز به سرعت در حال استقرار در روستاهاست و در نقاطی که نتوانیم کار احداث مسکن دائم را به پایان برسانیم مردم می‌توانند از کانکس‌ها برای اسکان موقت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی ما اتمام کار اسکان دائم زلزله‌زدگان تا آخر آبان‌ماه است، افزود: با انتقال زلزله‌زدگان به خانه‌های دائمی، چهار قلم کالای اساسی شامل بخاری، اجاق گاز، یخچال و فرش از طریق جمعیت هلال‌احمر در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

علیرضابیگی با اشاره به اختصاص 5 میلیون ریال کمک بلاعوض دولت برای تامین مایحتاج زندگی زلزله‌زدگان، گفت: علاوه بر این ترتیبی داده‌ایم تا نمایشگاه لوازم خانگی در این مناطق برپا شود و تولیدکنندگان محصولات خود را با قیمت تمام شده و با صرفنظر کردن از سود و منفعت در اختیار مردم قرار دهند.

استاندار آذربایجان‌شرقی در پاسخ به سؤالی در خصوص جابه‌جایی روستای چخماق‌بلاغ گفت: مشکل جابه‌جایی این روستا به دلیل عدم واگذاری زمین توسط روستای مجاور، حل نشد و مجبور شدیم که برای عبور از زمستان و انتقال زندگی اهالی این روستا از چادر به مسکن، از سازه‌های پیش‌ساخته استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی از صبح امروز با حضور در 11 روستای زلزله‌زده شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان در جریان روند بازسازی این مناطق قرار گرفت.

علیرضابیگی در این بازدیدها در روستاهای شهرک پایین، عبدالجبار، جیغناب و ولیلو از توابع هریس، گمش‌آباد، یایجلو، ملالار، دامن‌آباد، رشت‌آباد قدیم و دوپیق از توابع اهر و علی‌بیگ‌کندی از توابع ورزقان حضور یافت. 

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول