اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بازگشایی کتابخانه‌های آسیب‌دیده در زلزله اخیر

یار مهربان مهمان زلزله‌زدگان می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی گفت: فرآیند بازسازی کتابخانه‌های آسیب‌دیده در زلزله اخیر در حال طی مراحل پایانی خود بوده و ان‌شاءالله در هفته کتاب شاهد بازگشایی مجدد این کتابخانه‌ها خواهیم بود.

یار مهربان مهمان زلزله‌زدگان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسن خدایی ظهر امروز در جلسه هماهنگی ویژه برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌شرقی در بیستمین دوره هفته کتاب، با ابلاغ آیین‌نامه برگزاری بیستمین دوره جشن هفته کتاب نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به مسئولان کتابخانه‌های عمومی استان، برنامه‌های این هفته را تشریح کرد.

وی افزود: در آستانه سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و با توجه به دهه پیشرفت و عدالت و در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار با کتابداران کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مبنی بر اهمیت کتاب و تقویت کتاب و کتابخوانی در جامعه، برنامه‌های متنوعی در این راستا در سطح کتابخانه‌ها، شهرستان و اداره کل برگزار خواهد شد.

خدایی برگزاری مراسم تجلیل و تقدیر از خادمان کتاب و کتاب‌خوانی در سه سطح کتابخانه‌ها، شهرستان‌ها و استانی، برگزاری جلسات قصه‌خوانی و روخوانی کتاب با حضور خانواده‌ها برای کودکان، تبلیغ و ترویج اهدای کتاب به کتابخانه، برگزاری جلسه نقد و بررسی کتاب و مسابقات فرهنگی و کتاب‌خوانی متنوع برای گروه‌های مختلف سنی به صورت آنلاین و مکتوب را از جمله برنامه‌های کتابخانه‌ها در طول هفته کتاب عنوان کرد.

خدایی همچنین با اشاره به خدمات ویژه کتابخانه‌ها در طول این هفته نیز گفت: ادارات کتابخانه‌های عمومی استان و شهرستان‌ها ضمن انعکاس عملکرد فعالیت‌ها با ارائه خدمات عضویت رایگان مراجعان به کتابخانه‌ها، برنامه بازدید عموم از کتابخانه‌ها با عنوان هر روز با کتاب و کتابخانه، برپایی نمایشگاه‌های کتاب، عضو گیری در شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای کشور در خدمت هموطنان شریف و فرهنگ‌دوست خواهند بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در ادامه افزود: خوشبختانه فرآیند بازسازی و مقاوم‌سازی کتابخانه‌های آسیب‌دیده در زلزله اخیر در حال طی مراحل پایانی خود بوده و ان‌شاء‌الله در هفته کتاب شاهد بازگشایی مجدد این کتابخانه‌ها خواهیم بود.

وی همچنین از افتتاح سه باب کتابخانه عمومی سیه‌رود جلفا، کُشک سرای مرند و علامه جعفری(ره) محله احمدآباد تبریز در هفته کتاب خبر داد.

خدایی در پایان گفت: امسال نیز همایش بزرگ تجلیل از خادمان کتاب و کتاب‌خوانی استان با حضور فرهیختگان و خادمان این عرصه برگزار می‌شود و از فعالان عرصه کتاب و کتاب‌خوانی در حوزه‌های مختلف تقدیر به عمل خواهد آمد. 

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول