اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

قربان فرصتی برای ایجاد تحول ابراهیمی است

خبرگزاری فارس: استاندار قم با صدور پیامی فرا رسیدن عید سعید قربان را تبریک گفت و این ایام را بهترین فرصت برای ایجاد تحول در درون انسان‌ها دانست.

قربان فرصتی برای ایجاد تحول ابراهیمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم در پیام کرم‌رضا پیریایی آمده است: عید قربان یادآور موفق بیرون آمدن از آزمون سخت و سنگین الهی حضرت خلیل الرحمن(ع) است که با دل کندن از تمام تعلقات دنیوی و قربانی کردن نفس سرکش، راه و رسم طاعت و بندگی و گذشتن از خود و دلبستگی‌های خود در درگاه حق را به انسان‌ها آموخت و منشأ پاک‌ترین عید مسلمانان شد.

در ادامه این پیام آمده است: قربان روایت جاودان پدر و پسری است که اسماعیل عزیزتر از جان خویش را برای ادای تکلیف الهی و نشان دادن میزان عشق و قرب خدایی، به قربانگاه می‌برد و در دو راهی بین مهر فرزندی و تسلیم در برابر فرمان الهی، فرمانبری از دستور خدا را انتخاب و با سربلندی قهرمان پیروز پرشکوه‌ترین نبرد تاریخ لقب می‌گیرد.

در این پیام تاکید شده است: عید قربان جشن رهیدگی از اسارت نفس، شکوفایی ایمان، یقین و عمل صالح و روز شادی مسلمانان و قبولی در جشن بندگی خدا و موسم حج، نشانه‌ای از پاکیزگی، رهایی و آزادگی و فرصتی ناب برای ایجاد تحول ابراهیمی در درون انسان و مجرای فیض و عنایت رحمانی به بندگان مؤمن، مسلم و مطیع است.

در پایان این پیام تصریح شده است: اینجانب فرا رسیدن فرخنده عید قربان، این عید بزرگ الهی را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، علما و مراجع عظام تقلید و عموم مسلمین جهان به ویژه مردم متدین و شریف استان مقدس قم تبریک و تهنیت عرض کرده و توفیق همگان را در کسب معنویت و بهره‌مندی بیشتر از فیوضات این روز عزیز، از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

انتهای پیام/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول