اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان:

28 درصد برق همدان در بخش صنعت مصرف می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان گفت: این استان با مصرف 28 درصد انرژی برق در بخش صنعت با استان‌های توسعه‌یافته فاصله دارد.

28 درصد برق همدان در بخش صنعت مصرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حاجی‌رضا تیموری پیش از ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه مدیر امور یک برق همدان با تبریک عید قربان، عید بندگی و عبودیت اظهار داشت: امید است که کارهای ما منطبق بر حق باشد و رضایت و خشنودی خداوند و مردم را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به ابلاغ سند چشم‌انداز، ارزش‌ها و برنامه راهبردی بلند مدت وزارت نیرو در فاز یک افزود: برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در راستای تحقق چشم‌انداز و برنامه راهبردی بلندمدت صنعت برق راهبردهای وظیفه‌ای ده‌گانه در فاز دوم نیز ابلاغ شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان بیان داشت: راهبردهای وظیفه‌ای از قبیل حوزه منابع انسانی، حوزه خصوصی‌سازی، حوزه‌های مالی و مشترکین، فناوری اطلاعات و ارتباطات، روابط عمومی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل به تمامی واحدهای تابعه ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: پاسخگویی شفاف و روشن به مشترکان، افزایش راندمان کاری، بالا بردن شاخص‌های بهره‌وری در اجرای پروژه‌ها و ارتقای کیفیت خدمات و سرویس‌های قابل ارائه در سرلوحه کارهای شرکت برق قرار دارد.

تیموری عنوان کرد: وجود منابع انسانی توانا و ایثارگر در صنعت برق فرصتی است تا با اجرای راهبردها و خط‌مشی‌های ابلاغ شده در راستای تحقق اهداف و چشم‌اندازهای شرکت گام برداریم.

وی یادآور شد: ارتقای شاخص‌های فنی از جمله کاهش تلفات انرژی و پیک بار، استفاده درست و بهینه مشترکان از انرژی تحویلی و کاهش تعداد قطعی‌های خطوط تأمین‌کننده برق مشترکان در راستای ارتقای رضایت ذی‌نفعان صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: با وجود اینکه پیک بار کشور و استان در سال جاری کاهش یافته و روند افزایشی مصرف مشترکان کنترل شده ولی همچنان مصرف انرژی بالاست و مصرف مشترکان خانگی ایرانی سه برابر مصرف کشورهای اروپایی است.

وی ادامه فعالیت‌های اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مدیریت مصرف در نیمه دوم امسال را یک ضرورت دانست و بیان داشت: همراهی و مشارکت مردم به عنوان نعمت بزرگی در راستای تحقق اهداف شرکت توزیع نیروی برق به شمار می‌رود.

تیموری با بیان اینکه انرژی برق سرمایه ملی است، تصریح کرد: مردم باید با مشارکت و همراهی خود این فرصت را فراهم آورند تا از این انرژی به درستی استفاده شده و منابع مالی صنعت برق صرف ساخت نیروگاه‌ها نشود بلکه در سایر زیرساخت‌های کشور سرمایه‌گذاری شود.

وی ادامه داد: وزارت نیرو تعهد دارد نسبت به افزایش راندمان نیروگاه‌های حرارتی در راستای کاهش قیمت تمام شده انرژی اقدام کند که در این زمینه طی چند سال گذشته توانسته، راندمان نیروگاه‌ها را از 36 درصد به 38 درصد افزایش دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان با اشاره به راهکارهای افزایش راندمان نیروگاه‌ها ابراز داشت: یکی از این راهکارهای استفاده از مولدهای مقیاس کوچک است.

وی افزود: در این راستا 38 سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده در استان همدان سرمایه‌گذاری کرده‌اند که با احداث 400 مگاوات از این نیروگاه‌ها در استان می‌توان 10 درصد از تعهد وزارت نیرو را عملی کرد.

تیموری با بیان اینکه استان همدان با مصرف 28 درصد انرژی در بخش صنعت با استان‌های توسعه‌یافته فاصله دارد، گفت: این امر همت والای سرمایه‌گذاران و مسئولان استان را می‌طلبد تا در امر تولید که زیرساخت توسعه استان است و مصرف آن در صنایع و کشاورزی شاخص‌های توسعه‌یافتگی استان را افزایش می‌دهد اقدامات مؤثرتری را به عمل آورند.

وی تصریح کرد: ساخت مولدهای تولید پراکنده علاوه بر آنکه موجب افزایش راندمان نیروگاه‌های کشور می‌شود نقش موثری در اشتغالزایی و پدافند غیرعامل خواهد داشت و از سوی دیگر نیز چون برق در محل تولید و به مصرف می‌رسد تلفات انرژی نیز به حداقل خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به نتیجه عملکرد کارکنان شرکت برق استان افزود: کسب رتبه نخست ارزیابی عملکرد سال 90 در بین شرکت‌های دولتی استان در شاخص‌های عمومی و اختصاصی و رتبه سوم در پاسخگویی و طرح تکریم ارباب رجوع نشان از همت والا و تلاش بی‌وقفه کارکنان شرکت برق استان دارد.

وی با بیان اینکه شأن و منزلت مردم بالاتر از این رتبه‌هاست، خاطرنشان کرد: مدال افتخار کارکنان صنعت برق ارتقای رضایتمندی مردم است و این گونه مسئولیت‌ها بار امانتی است که به ما سپرده می‌شود تا به درستی خدمت کنیم و آن را به سرمنزل مقصود برسانیم.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول