اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته داوران بنیاد ملی نخبگان کشور:

جشنواره نوآوری دماوند نشان داد که پیشرفت ادامه‌دار است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته داوران بنیاد ملی نخبگان گفت: جشنواره نوآوری و شکوفایی نشان داده که پیشرفت ادامه‌دار است.

جشنواره نوآوری دماوند نشان داد که پیشرفت ادامه‌دار است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، احمد مشایی پیش از ظهر امروز در حاشیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه نوآوری و شکوفایی دماوند در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مازندران در قائمشهر در جمع خبرنگاران بیان داشت: روز به روز اختراعات متناسب با نیازها و بر اساس تکنولوژی بالا در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه که اختراعات به سمت دانش روز است، ادامه داد: نکته مهم‌تر این است که بدانیم حرکت به سمت پیشرفت در کشور شروع شده و این حرکت از یک نگاه امیدبخش است ولی باید حواسمان باشد که این موضوع اشتباه تلقی نشود که به سرعت به بالاترین می‌رسیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس بیان داشت: هر پیشرفتی مرحله به مرحله است و با گذشت زمان به تکامل می‌رسد.

وی گفت: جشنواره نوآوری و شکوفایی نشان داده که پیشرفت ادامه‌دار است و باید با این نگاه حرکت کنیم که چه جهتی پیشرفت است و کجاهایی وجود دارد که باید تلاش کنیم به آن برسیم.

این مسئول گفت: نباید تحت تاثیر بیش از حد قرار بگیریم و البته بدبینی نیز نداشته باشیم زیرا با مشاهده اختراعات افق‌های توسعه و پیشرفت ایران را می‌بینم.

مشایی داوران را راهنمای مخترعان خواند و گفت: آنان فقط قضاوت‌کننده نیستند.

رئیس کمیته داوران بنیاد ملی نخبگان روند تبدیل علم به تکنولوژی و فناوری در کشور مطلوب ارزیابی کرد و گفت: باید بداینم این روند در دنیا خیلی سریع نیست و یک روند طبیعی دارد و ما این روند را طی می‌کنیم.

وی ادامه داد: البته نباید غرور کاذب بوجود بیاید اما بررسی‌ها نشان می‌دهد این روند در حال پیشرفت است بطوریکه بهتر از دیگر کشورهای دنیا است.

این مسئول از فرار مغزها به عنوان یک پدیده اجتماعی که در کشور ایران وجود دارد اشاره کرد و گفت: کشوری که پیشرفت خوبی کند پدیده فرار مغزها نیز کمتر خواهد شد.

مشایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر جوی که در کشور وجود دارد این است که که بیرون از ایران پیشرفت‌های علمی و توجه به آنان چندین برابر است اما من معتقدم مقوله توجه به دانش مخترعان و نخبگان در کشور جدی‌تر شده است.

وی گفت: من با قاطعیت به ایشان گفتم با توجه به تجربه حضورم در کشورهای پیشرفته دنیا، مسیر حمایت در داخل کشور بسیارخوب و مثبت است.

مشایی بیان داشت: تا 10 سال پیش چنین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و شکوفایی در کشور وجود نداشت اما امروز این حرکت بسیار خوب در راستای حمایت آغاز شده و تسهیلات و امکانات مطلوبی نیز ارایه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دورنمای توجه به مخترعان و تجاری‌سازی اختراعات در کشور روشن و بسیار خوب است.

این مسئول با بیان اینکه 25 داور 127 طرح و اختراع ارایه شده در این نمایشگاه را مورد ارزیابی و امتیاز می‌دهند، گفت: امتیازات این جشنواره در سه سطح است و اختراعات این افراد پس از کسب امتیاز مورد حمایت جدی برای تجاری‌سازی قرار خواهد گرفت.

پنجمین جشنواره و نمایشگاه نوآوری و شکوفایی دماوند با حضور نخبگان استان‌های گیلان، گلستان، سمنان و مازندران که از سه شنبه هفته جاری درمحل نمایشگاه بین‌المللی استان در قائمشهر گشایش یافت امروز با معرفی مخترعان برتر به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/غ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول